HTML

Kultúra és Kritika

A Kultúra és Kritika (KuK, kuk.hu) blogja. A KuK a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Esztétika Tanszék mellett szerkesztett független kritikai fórum. Látogasson el hozzánk: http://www.kuk.hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

2010 szavai (1) 2012 február 22 (1) advent (1) Ady/Petőfi (1) ágnes (1) Ágoston (1) Agota Kristof (1) Aj Vej-vej (1) Alain Badiou (1) albert katalin (1) alexander payne (1) Alföldi Róbert (1) alice (1) All is lost (1) álombunker (1) amatőrfilmszemle (1) Ámos Imre holokauszt (1) andrás (1) andy warhol (1) angel (1) anita (1) Anscombe (1) antik pop (1) Aradi Tibor (1) Arcus Temporum (1) arcus temporum varga mátyás (1) Árgyélus királyfi (1) artist a (1) Artpool (1) artportal (1) art market 2011 (1) asia (1) Átmenet és átmenet (1) attila (1) Aurelius (1) az (1) az arany ára (1) az élet fája (1) az ember tragédiája (1) A Biblia mint kommunikációs tankönyv (1) A Hang (1) a leleményes hugo (1) A messzi dél vadjai (1) A meztelen férfi (1) A modell Iustitia (1) A nagy füzet (1) a nyugalom (1) a torinói ló (1) baán lászló (1) babes bolyai (1) bach kereső (1) Bakos Gergely (2) balázs béla (1) balázs imre józsef. (1) balázs mihály (1) balett (1) balikó tamás (1) balogh kalman (1) bán zoltán andrás (1) Barcelona (1) barcza (1) baricco (1) bárka színház (1) Barokk (1) barokk faszobrok (1) bartis attila (1) bartók (1) basic law (1) bate (1) baudrillard (1) bazsányi (1) Bazsányi Sándor (2) Beasts of the Southern Wild (1) becstelen brigantyk (1) bejo (1) bemutatkozás (1) bencsik barnabás (1) Beney Zsuzsa (1) bereményi géza (1) bergson (2) bertolucci én és te film (1) beszéd (1) Bihari Képeskönyv (1) Biró Krisztián (1) blog (3) blogirodalom (1) bödecs lászló (1) Bod Péter (1) Bókay Antal (1) bölcsészettudomány (7) bölcsészképzés (5) boldizsár ildikó (1) boldog karácsonyt (1) Borbás Gabriella Dóra (1) boris groys (1) botero (1) Bourdos (1) bradbury (1) Branczeiz Anna (1) brit történelem (1) budán lakni világnézet (1) Burkus Boglárka (3) buzánszky (1) cajon (1) Canaletto (1) Caravaggio (1) Carl Andre (1) Cézanne (1) Chandor (1) Charles Taylor (1) Christopher Nolan (1) Cinefest (1) collegium novum (1) Così fan tutte (1) császár réka (1) cseh tamás OSZK (1) Cserna Szabó András (1) Csete Soma (1) csík (1) csik zenekar (1) Csillagok között (1) csörgő attila (1) czakó istván (1) Dadid Dawson (1) dali (1) Darida Benedek (1) Dávid Károly (1) debrecen (1) demeter attila (1) dér (1) derrida (2) dér andrás (1) dér asia (1) dévény anna (1) dezső (1) DiCaprio (1) dienes valéria (1) Dobos Emese (1) documenta (1) Dragomán György (1) dujardin (1) Dumaszínház (1) duna-part (1) east balkán (1) egyed emese (1) egyetem (1) éjfélkor párizsban (1) Ekler Dezső (1) elek (2) elek tibor (1) Elena Garro (1) Élesztő (1) élet és irodalom (1) elte (2) Eltűnő hullámok (1) ember (1) emberi méltóság (1) emőd péter (1) eörsi istván (1) építészet (1) erdély (2) érdi tamás (1) Eric Osborn (1) Erkel Színház (2) ernest meissonier (1) Ernst Múzeum (1) ernst tükör által homályosan (1) értékválság (1) esterházy (1) esterházy péter (1) Esztergom (2) Esztétika Tanszék (4) esztétika tanszék (1) európai költségvetés (1) evellei kata (1) Ezüstmetszés (1) Facebook (1) faludi (1) Faludi Akadémia (3) Faludi Filmszemle (3) falvai mátyás (1) faszobrász (1) fehér m könyvbemutató (1) fejes endre (1) fekete fehér film (1) Fékezhetetlen (1) felsőoktatás (1) ferenczy (1) Ferenc Hörcher (1) festészet (1) film (1) filmelmélet (1) Filmszemle (1) filmszínház (1) filozófia (25) filozófus szakma (11) finálé (1) FISZ (1) Forgách Kinga (1) forrás galéria (1) fotó (1) fotohonap2012 mai mano haz pixelszag (1) Fotópályázat (1) Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (1) Francesco Corti (1) Frank Sinatra (1) Freud (1) Frozen (1) gábor (1) ganczaugh miklós (1) gary oldman (1) gasztro (1) Gelencsér Gábor (1) georges méliès (1) gergely (2) gerőcs (1) gombor lili (1) googleartproject.com (1) gótikus faszobrok (1) grafika (1) grecso (1) Gubán Viktor (1) gulyás dénes (1) gulyás gábor (2) Gunda-Szabó Dóra (2) győr (1) györgy (1) Gyula (1) háborús riportképek (1) hadak útján (1) hadot (4) Halálos természet (1) halottak (1) háló közösségi központ (1) Hamlet (1) hamvazószerda (1) hankovszky tamás (1) hatos pál (1) havas (1) hazanavicius (2) heckenast gusztáv (1) Hedda Gabler (1) Hegedűs-Bite Beáta (3) hegyi (1) hegyi márton (1) Heidegger (3) helmut newton szépművészeti (1) hendrick avercamp (1) henrik ibsen (1) Hernádi Mária (1) Hévíz folyóirat (1) hír (1) historical constitution (1) hittudományi (1) Hit és ész (1) Holland Baroque Society (1) hollos adam intro várfok (1) Homolya Gábor (1) honlap (2) Hörcher Ferenc (1) hörcher ferenc (1) Horkay Hörcher Ferenc (2) Horváth Kornélia (1) humor (1) hungarian constitution (1) hunyadi attila (1) hunyadkürti istván (1) I. Nemzetközi FISZ Tábor (1) Ikker Eszter (2) illyés (1) impresszionizmus (1) installáció (1) Interstellar (1) intézménykritika (2) iron lady (1) írószövetség (2) istenhit (2) istván (3) Itália (1) jagelló egyetem (1) Jákfalvi Magdolna (1) jaksics anna (1) jani anna a másik igazsága (1) jankovich (1) jankovics marcell (1) jános (3) jasz attila csendes toll élete (1) jelenits (4) jelenits atya (1) jelenits istván (2) jelenits születésnap (1) Jirí Kylián (1) john hurt (1) Joó Julianna (1) joseph beuys (1) joshua reynolds (1) jövő (1) Józsa Kitty (1) judit (1) juhász anikó (1) kaj ádám (1) kaláka (1) Kálmán Eszter (2) kaposvár (1) karácsonyi (1) Karácsony Rita (1) kardos g. györgy (1) karla (1) Karlik Anett (2) karlik anett (1) karlik beáta (1) károly (1) katolikus (1) katolikus művészet (1) kemény (2) kemény istván (4) Kendeffy Gábor (1) Képes Erika (1) Kepes Intézet (1) képzőművészet (3) Keresztény Múzeum (1) keresztút (2) kerülőutak (1) késő nyári mozi (1) kiállítás (6) Kicsiny Balázs Schubert (1) Kína (1) Kintli Bori (1) kinyik (1) Kirkegaard (1) Kisbér (1) kiss róbert richárd (1) klausz (1) kocsis imre (1) kocziszky éva (1) kodály (1) kökény attila (1) Kolozsvár (1) kolozsvár (2) kolozsvári (1) koltai lajos (1) költészet (4) kommunikáció (1) kommunista utóirat (1) koncert (1) Konferencia (1) konferencia (1) kontra műhely (1) könyvhét 2012 (1) konzervatív (1) konzervatív kormányzat (1) Konzervnyitó Akciócsoport (1) Korga György (1) kortárs irodalom (1) kortárs művészet (9) korunk (1) kosztolányi márai itália PIM tip top bár (1) Kovács Alex (2) közmondások (1) krakkó (1) kraków (1) Krasztev Péter (1) Kreatív írás (1) krúdy gyula (1) krusovszky (1) kubinyi anna (1) kuk (2) kukorelly (2) kuk könyv (2) kulin kukorelly wehner hatalom (1) különbéke (1) kultok konferencia debrecen 2012 (1) Kultúra&Kritika (1) kultura.hu (1) kulturális bizottság (1) kulturális diplomácia (1) kulturális honlap2 (1) kulturális honlapok (1) kultúrpolitika (1) kunsthistorisches museum (1) kurátor (1) l. simon (1) Lady Gaga-jelenség (1) Lámpást adott e az úr kezünkbe (1) Landy (1) lars von trier (1) lászló (2) lászló dániel (1) latinovits (1) Lawless (1) lélekgyógyászat (1) levelek pilinszkynek (1) le carré (1) Lindsey Stirling (1) Linklater (1) Litera díj (1) lönhart tamás (1) lovasi (1) Ludwig Múzeum (2) Lukács András (1) Luna Classics (1) l simon (1) MacIntyre (1) madách (1) Máglya (1) magyar (1) magyar alkotmány (1) Magyar Állami Operaház (1) magyar film (1) magyar filozófiai társaság (1) Magyar Nemzeti Balett (1) magyar nemzeti galéria (2) Mai Manó Galéria (1) majorosi (1) makó (1) mankell jassó judit pályázat (1) mapplethorpe ludwig muzeum (1) márai (1) marcell (1) Marcus (1) marianna (1) Marion (1) Marno János (2) Maros András (1) martha nussbaum (1) Martin Sperr (1) Matias de Ezcurra (1) maurer dóra (1) Mayer-ház (1) megasztár5 (1) melankólia (1) mélyi józsef (1) Ménesi Heléna (1) Menyhárt Tamás (1) meryl (1) meseterápia (1) mészöly (1) mészöly miklós (1) Mexikóváros (1) Mezei Balázs (2) meztelen kampány (1) Michael Landy (1) Mielőtt éjfélt üt az óra (1) Mihályi Anikó (1) mihály emőke (1) miklós (1) minimalizmus (1) Miskolci Nemzeti Színház (1) miskolci nemzeti színház (1) MODEM (1) modernitás (1) modor bálint (1) Modor Bálint (3) moldova (2) molnár tamás (1) monarchy (1) monet (1) monty python (1) Mozart (1) mtv irreality show (1) műcsarnok (3) műértő (1) munkáspárt (1) müpa (2) műterem reggel (1) művészetek (1) Művészeti kritika (1) művészeti világ (1) muzsikás (1) nádas (3) Nádas Péter (1) nagy (2) nagybánya (1) nagy gáspár (1) napja (1) National Gallery (2) némafilm (1) némafilmes (1) nemzeti (1) nemzeti alföldi (1) népi urbánus (1) népmese (1) néptánc (1) népzene (1) net-nemzedék (1) New York (1) Nieto (1) nol kvíz (1) nosztalgia (1) Nyerges Gábor Ádám (1) Nyírő Miklós (1) nyitott mutermek délutánja (1) Óbudai Társaskör Galéria (1) oktatás (1) oláh mátyás lászló (1) orbán jános dénes (1) Orosz Anna (1) orosz istván (1) orosz istvan typotex (1) orr máté (1) Ország Lili (1) oscar 2012 (1) osztovits ágnes (1) osztrák kulturális fórum (1) Osztroluczky Sarolta (1) ottlik pim (1) Overview (1) oxford (2) palotája (1) Pályázat (1) pannonhalma (1) Pannonhalma (1) pannónia (1) Papp Máté (1) pázmány (3) pénzcsináló (1) Peresztegi Miklós (1) péter (3) petri (3) pieter bruegel (1) pilinszky (1) Pilló Ákos (1) PIM (1) pim (1) Pleskovics Viola (2) Pogrányi Lovas Miklós (1) Polaroidok (1) politikai (2) politikai költészet (2) pop art (1) posztkommunizmus (1) posztmodern (1) PPKE BTK (2) presser (1) prima primissima 2010 (1) privátmészöly (1) Próféta Galéria (1) prózarázás (1) Puccini (1) púder bárszínház (1) queen (1) Rácz-Nagy Zsófia (2) radnóti sándor (1) radnóti színház (1) rátóti zoltán (1) Ravi Shankar (1) Redford (1) Református templom (1) rektori konferencia (1) relativizmus (1) rembrandt (1) remény (1) Renoir (1) restaurátor (2) Részegen (1) Ricoeur (1) rippl rónai (1) robert capa (1) Róma (1) Rózsavölgyi Szalon (1) rubik ernő (1) sabanci (1) Saint Prex (1) sajtótájékoztató (1) sándor (1) Sándor Iván (1) Sapientia (1) sarkadi imre (1) schmal dániel (1) schmidt története (1) Scorsese (1) scorsese (1) sebő ferenc (1) shakespeare (1) Shakespeare Fesztivál (1) Shatter me (1) siker (1) Simon Márton (1) Sipos Anna (1) Sipos Tamás (1) Slavoj Žižek (1) Smarthistory (1) Smashed (1) Somogyi Gréta (1) Sontag (1) spielberg (1) Spiró György (2) stephaneum (1) streep (1) suszter szabó baka kém (1) Sváb Zsófia (2) szabó (1) Szabó Dorka (1) Szabó Katalin (1) szabó lőrinc (1) Szabó T. Anna (1) szabó tibor benjámin (1) szabó xavér (1) Szakajánló (1) Szalai Miklós (1) Szalai Péter (1) Szálinger Balázs (1) szárnyasoltárok (1) Szász János (1) szatyor bár (1) Szederkényi Olga (1) szeiler zsolt (1) Székely István (1) szelídség (1) Szentes (1) szentmartoni (1) szentmártoni jános (1) Szent Pál (1) szépművészeti (1) Szépművészeti Múzeum (2) szeretet (2) szerző (1) szif dij bodor győrffy (1) szimbolizmus (1) színház (1) Szirmai Panni (1) Szlávik Dóra (1) Szmeskó Gábor (1) szocialista irodalom (1) szocreál árverés (1) szókratész (1) Szombath (1) szombathely mediawave (1) Szomjúság (1) szövényi lux (1) születésnapomra (1) Szvoren Edina (1) tablá (1) táblakép (1) Takács Szilvia (1) Takáts Fábián (1) Takáts Márton (1) táncház (1) tandori (1) Tanos Márton (3) Tarantella (1) tarczy istvan tanulmányok (1) tarr béla (1) társadalomtudományok (2) tedx youth (1) téli mesék (1) teológia (1) térey (2) térey jános (2) terrence malick (1) thatcher (1) Theaterrepublik Ungarn (1) the artist (1) The Wolf of Wall Street (1) tibor (2) tilla (1) tinker tailor soldier spy (1) titanicfilmfest2013 hajdu szabolcs (1) titanicfilmfest csendesek tóth orsi (1) tolvai renáta (1) tomas alfredson (1) top50 (1) top 10 (1) török (1) törökország (1) történelemtudomány (1) tóth beáta (1) Tóth Krisztina (2) trafó Jérome Bel (1) tragédiája (1) Turandot (1) uránia (1) uránia keresztény film és könyvvásár (1) Uránia Nemzeti Filmszínház (1) utódok (1) váczy péter gyűjtemény (1) váli (1) váli dezső (1) vállalkozás kultúra polgárosodás (1) vallás (2) Valló Péter (1) vámbéry nyomában páczai tamás (1) Vanishing Waves (1) Varga Barbara (1) Varga Ferenc József (1) Várhegyi András (1) Várkonyi Borbála (2) vasadi péter (1) vaslady (1) veiszer alinda (1) Vén Zoltán (1) Vereckei András (1) Veres Katalin (1) vers (1) Veszely Ferenc (1) vidovszky györgy (1) vigilia pályázat (1) világháború (1) világjelenség (1) visky andrás (1) vita (1) Vizuális anyagok (1) Vörös István (1) wagner (1) Wayne Eagling (1) Wesselényi-Garay Andor (1) west balkán (1) winter märchen (1) wittgenstein (1) wong kar wai 2046 film (1) woody allen (1) xv. (1) závada péter (1) zenekar (1) Zetye Péter (1) zsolt (1) Zsurzsán Anita (1) egyetem (1) Címkefelhő

2013.03.15. 21:08 bekat

Átkelés a havazáson

Címkék: Kicsiny Balázs Schubert

Várkonyi Borbála Kicsiny Balázs Winterreise és Schubert Die Winterreise című műveiről

Két azonos alak, egymásnak háttal, ugyanazon sítalpakon. „… egymás arcán keresnék a tükröt, de hátuk felé a másik háta ásít.”[1]

winterreise 1.jpg

Kicsiny Balázs Winterreise című alkotását külső-és belső feszültségek hatják át. Az alakok egymásnak háttal lévő alaphelyzetét a térben kifeszített áramszedők, amelyek egyszerre teremtenek kapcsolatot a két alak között és szakítják szét őket, a végletekig fokozzák. Összetartozás és elszakadás két ellentétes irányba mutató mozgása szervezi a műalkotás belső egységét; azt az egységet, amelyet a mozgásban való kifeszítettség állapotának dichotómiája hat át.

A mozgás, az elindulás szándéka az alakok pozíciójából érthető meg: kezükben síbotra emlékeztető keresztbotot, a tengerészek által használt navigációs eszközt tartanak. A talpukat összekötő sílécek egymáshoz viszonyított elcsúszása a mozgásban levés folyamatát erősíti a befogadóban. Ez a kívülről megjelenített (statikus) mozgás adja az alapját az alakok között feszülő szakítás és visszatartás érzetének; két külön vágy jelenik meg, amelyek belső mozgatórugóként szervezik az alkotás dinamikáját, amely azonban hiábavalóvá válik. Az egymásnak háttal lévő utazók inverz tükör-alakzata az egyhelyben való toporgás és erőkifejtés által meghiúsítja az egymással és önmagu(n)kkal való szembenézést. A síelő alakok, papi reverendát idéző ruhákban, nem haladnak.

Az installáció szimmetriája, az alakok egy tükör általi megkettőzése egy centrumtól való távolodás érzetét kelti. A távolodást valójában kettérepedés jellemzi; megfeszülés az embert széthúzó vágyak feszültségében. Az áramszedők egymással ellentétes kereszt-alakzata az önmagunk identitásának keresésével szembesít, illetve a szubjektum identitásának kettérepedésével. A síelők kezében lévő keresztbotok a „hol vagyok?” - kérdését evokálja: „Az iránykereséshez elsősorban önmagunk jelenlegi helyzetét, pozíciónkat kell meghatároznunk, a kik vagyunk, miért vagyunk, és persze hol vagyunk kérdéseire kell válaszokat adnunk.”[2] Így most már az utazó, teljesen üres térben, a téli táj kietlenségében kell, hogy kísérletet tegyen az önmagához való visszatalálásra. Ezáltal a műalkotás szerkezetére jellemző feszültség új perspektívába állítható: az egymástól való távolodás magában hordozhatja a közeledés kísérletét is a másikhoz és önmagunkhoz egyaránt.

Schubert Wilhelm Müller dalaira írt ciklusában az utazó folyamatosan távolodik otthonától, hűtlenné vált kedvese házától. A dalciklust végig kíséri a kiszakadás és keresés motívuma: a téli tájban mint kontemplációs térben, ahol az egyén elveszíti a tájékozódási pontot, kell a szerelmesnek belülről átélt nyughatatlansága következtében vándorolnia. Vándorlása során szüntelenül keresi elhagyott kedvesének nyomait, amelyeket rég belepett a hó. E nyomok voltak az utolsó pontok, amelyek életének irányt adhattak. Szenvedésének, a másiktól való elválásnak és vándorlásának ellentéteként jelennek meg a múlt boldog pillanatai, olyan elvágyódásként, amely feloldja egy-egy pillanatra a zene komorságát és reménytelenül bezárult körét. „A hóban búsan nézem,/ ő egykor merre járt,/ hol vágyva bolygott vélem,/ zöld erdőn, réten át./ Úgy csókolnám a földet,/ tán olvad hó, s a jég,/ ha ráhull forró könnyem,/ a lába nyomát hogy lássam még.” A negyedik dal zenei zaklatottsága, hullámzó zongorafutamokkal, crescendókkal a lélek kilátástalan helyzetére reflektálnak: a lírai én az őt átjáró hiánnyal szembesül, amely egyetemes érvényűvé emeli a Schubert által megzenésített verseket. Az ötödik versben (A hársfa – Der Lidenbaum), majd később a Tavaszálmodás (Frühlingstraum) címűben is a távolság realitásának megélése kerül középpontba: ami van, egyedül a hiány, amely belülről szakítja szét a vándort. „A kútnál, künn a kertben/ egy régi hársfa áll,/ ott hányszor ültem csendben,/ rám édes álom szállt. (…) De így kell járnom egyre,/ zord, néma tájon át,/ az éj e fáradt szemre/ több álmot mért nem ád?” [kiem. tőlem] A zongora szólójának bevezetése után szólal meg a lírai én, egyedül, magányosan, kezdetben lassan, nyugodtan. A távolság, illetve a jelen realizálását a zongora kezdeti témájának modulált variációja vezeti be, amely sötétebb (moll) tónussal szólal meg. Ebben a variációban jelenik meg a zongora szólamában is egy szakadozottabb kíséret. Ez a „zenei árnyékolás” fejezi ki a lélek belső állapotát, amely a dal folyamán egészen a kétségbeesettségig fokozódik.

A dalciklus kezdő darabja, az elindulás meghatározza azt az egész emberi létállapotot, amelyet Wilhelm Müller versei rajzolnak meg: „Mint vándor jöttem régen,/ mint vándor tűnök el…” – olvassuk. A német eredeti szövegben („Fremd bin ich eingezogen,/ fremd zieh’ ich wieder aus.) a vándornak megfelelő szó az idegen, amely a magányossághoz, elszigeteltséghez és visszavonult állapothoz kapcsolódik. A versekben így a lírai beszélő az emberi közösségen kívül rekedtként, a világtól elidegenedett vándorként jelenik meg és határozza meg saját helyzetét. Bár állandó gyötrelemben keresi azt a helyet, amely otthonná válhatna számára, fájdalmasan szembesül ennek lehetetlenségével. Az Áldjon ég (Gute Nacht) sorai a szubjektum belső világának, létállapotának környezeteként már a ciklus elején a téli tájat festik le, amelyet egyedül a hold világít meg. Ez lesz az a táj, amelyet a lírai én a továbbiakban bejár, amely egyszerre fizikai és spirituális tér. Amennyire azonban a fizikai térben nyomon követhetjük a lírai én vándorlását, és tanúi lehetünk egyfajta mozgásnak, úgy spirituálisan egy helyben toporgunk.[3] Nem történik változás, a vándor újra és újra kedvesének házához tér vissza. Az utolsó dal pedig, (A verklis – Der Leiermann) halál-allegóriaként értelmezve ezzel a kérdéssel zárja le a dalciklust: volt-e értelme a bolyongásnak, van-e kiút, megváltás ebből az eredendően elszigetelt emberi egzisztenciából?

Kicsiny Balázs installációja is ennek a kérdésnek a feszültségében áll. A fizikai mozgás evilági terében megtehető utazással nem léphetjük át a szakadékot egy, az emberi és egy nagyobb dimenzió (Isten) között.[4]

„… ez nem az a hely, ahol lenni tudni és maradni tudni képes az ember, az ember, ezen a mocsaras, aggasztóan sötét pontján a térnek egyáltalán nem képes semmire azon kívül, hogy kimondja, menni, és menni azonnal (…) még reménye sincs arra, hogy valaha is elmozdulhat onnan, mert ott kell állnia az idők végezetéig, egyszerre két jó irányban gúzsba kötve, az idők végezetéig ott kell állnia, mert az a pont az otthona, pont oda született, és ott is kell egyszer majd meghalnia, otthon, mely hideg és szomorú.” (Krasznahorkai László: Bolyongás állva)

 Az installáció a Pécsi Janus Pannonius Múzeum - Modern Magyar Képtár tulajdona.


[1] Dunajcsik Mátyás: Winterreise, In. Beszélő Online, 2008.13/10. http://beszelo.c3.hu/cikkek/winterreise

[2] Fitz Péter: Navigációs kísérletek – Bányász, matróz, búvár, plébános, utazó, horgonnyal, sível és lánccal, In. Balázs Kicsiny: Navigációs kísérlet, Műcsarnok, Bp. 2005. 150-151. o.

[3] Vö. Sturcz János: Vissza, ugyanoda, In. Balázs Kicsiny: Navigációs kísérlet, Műcsarnok, Bp. 2005. 238. o.

[4] Vö. Ua.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kultura-es-kritika.blog.hu/api/trackback/id/tr595137001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

coolturha 2013.03.16. 08:10:37

ezt a baromságot...jellemző kurátori mellébeszélés...

iparterves 2013.03.19. 20:41:21

@coolturha: Ez a szöveg a mű szerves része.
Enélkül értene belőle bármit is?
süti beállítások módosítása