HTML

Kultúra és Kritika

A Kultúra és Kritika (KuK, kuk.hu) blogja. A KuK a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Esztétika Tanszék mellett szerkesztett független kritikai fórum. Látogasson el hozzánk: http://www.kuk.hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

2010 szavai (1) 2012 február 22 (1) advent (1) Ady/Petőfi (1) ágnes (1) Ágoston (1) Agota Kristof (1) Aj Vej-vej (1) Alain Badiou (1) albert katalin (1) alexander payne (1) Alföldi Róbert (1) alice (1) All is lost (1) álombunker (1) amatőrfilmszemle (1) Ámos Imre holokauszt (1) andrás (1) andy warhol (1) angel (1) anita (1) Anscombe (1) antik pop (1) Aradi Tibor (1) Arcus Temporum (1) arcus temporum varga mátyás (1) Árgyélus királyfi (1) artist a (1) Artpool (1) artportal (1) art market 2011 (1) asia (1) Átmenet és átmenet (1) attila (1) Aurelius (1) az (1) az arany ára (1) az élet fája (1) az ember tragédiája (1) A Biblia mint kommunikációs tankönyv (1) A Hang (1) a leleményes hugo (1) A messzi dél vadjai (1) A meztelen férfi (1) A modell Iustitia (1) A nagy füzet (1) a nyugalom (1) a torinói ló (1) baán lászló (1) babes bolyai (1) bach kereső (1) Bakos Gergely (2) balázs béla (1) balázs imre józsef. (1) balázs mihály (1) balett (1) balikó tamás (1) balogh kalman (1) bán zoltán andrás (1) Barcelona (1) barcza (1) baricco (1) bárka színház (1) Barokk (1) barokk faszobrok (1) bartis attila (1) bartók (1) basic law (1) bate (1) baudrillard (1) bazsányi (1) Bazsányi Sándor (2) Beasts of the Southern Wild (1) becstelen brigantyk (1) bejo (1) bemutatkozás (1) bencsik barnabás (1) Beney Zsuzsa (1) bereményi géza (1) bergson (2) bertolucci én és te film (1) beszéd (1) Bihari Képeskönyv (1) Biró Krisztián (1) blog (3) blogirodalom (1) bödecs lászló (1) Bod Péter (1) Bókay Antal (1) bölcsészettudomány (7) bölcsészképzés (5) boldizsár ildikó (1) boldog karácsonyt (1) Borbás Gabriella Dóra (1) boris groys (1) botero (1) Bourdos (1) bradbury (1) Branczeiz Anna (1) brit történelem (1) budán lakni világnézet (1) Burkus Boglárka (3) buzánszky (1) cajon (1) Canaletto (1) Caravaggio (1) Carl Andre (1) Cézanne (1) Chandor (1) Charles Taylor (1) Christopher Nolan (1) Cinefest (1) collegium novum (1) Così fan tutte (1) császár réka (1) cseh tamás OSZK (1) Cserna Szabó András (1) Csete Soma (1) csík (1) csik zenekar (1) Csillagok között (1) csörgő attila (1) czakó istván (1) Dadid Dawson (1) dali (1) Darida Benedek (1) Dávid Károly (1) debrecen (1) demeter attila (1) dér (1) derrida (2) dér andrás (1) dér asia (1) dévény anna (1) dezső (1) DiCaprio (1) dienes valéria (1) Dobos Emese (1) documenta (1) Dragomán György (1) dujardin (1) Dumaszínház (1) duna-part (1) east balkán (1) egyed emese (1) egyetem (1) éjfélkor párizsban (1) Ekler Dezső (1) elek (2) elek tibor (1) Elena Garro (1) Élesztő (1) élet és irodalom (1) elte (2) Eltűnő hullámok (1) ember (1) emberi méltóság (1) emőd péter (1) eörsi istván (1) építészet (1) erdély (2) érdi tamás (1) Eric Osborn (1) Erkel Színház (2) ernest meissonier (1) Ernst Múzeum (1) ernst tükör által homályosan (1) értékválság (1) esterházy (1) esterházy péter (1) Esztergom (2) Esztétika Tanszék (4) esztétika tanszék (1) európai költségvetés (1) evellei kata (1) Ezüstmetszés (1) Facebook (1) faludi (1) Faludi Akadémia (3) Faludi Filmszemle (3) falvai mátyás (1) faszobrász (1) fehér m könyvbemutató (1) fejes endre (1) fekete fehér film (1) Fékezhetetlen (1) felsőoktatás (1) ferenczy (1) Ferenc Hörcher (1) festészet (1) film (1) filmelmélet (1) Filmszemle (1) filmszínház (1) filozófia (25) filozófus szakma (11) finálé (1) FISZ (1) Forgách Kinga (1) forrás galéria (1) fotó (1) fotohonap2012 mai mano haz pixelszag (1) Fotópályázat (1) Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (1) Francesco Corti (1) Frank Sinatra (1) Freud (1) Frozen (1) gábor (1) ganczaugh miklós (1) gary oldman (1) gasztro (1) Gelencsér Gábor (1) georges méliès (1) gergely (2) gerőcs (1) gombor lili (1) googleartproject.com (1) gótikus faszobrok (1) grafika (1) grecso (1) Gubán Viktor (1) gulyás dénes (1) gulyás gábor (2) Gunda-Szabó Dóra (2) győr (1) györgy (1) Gyula (1) háborús riportképek (1) hadak útján (1) hadot (4) Halálos természet (1) halottak (1) háló közösségi központ (1) Hamlet (1) hamvazószerda (1) hankovszky tamás (1) hatos pál (1) havas (1) hazanavicius (2) heckenast gusztáv (1) Hedda Gabler (1) Hegedűs-Bite Beáta (3) hegyi (1) hegyi márton (1) Heidegger (3) helmut newton szépművészeti (1) hendrick avercamp (1) henrik ibsen (1) Hernádi Mária (1) Hévíz folyóirat (1) hír (1) historical constitution (1) hittudományi (1) Hit és ész (1) Holland Baroque Society (1) hollos adam intro várfok (1) Homolya Gábor (1) honlap (2) Hörcher Ferenc (1) hörcher ferenc (1) Horkay Hörcher Ferenc (2) Horváth Kornélia (1) humor (1) hungarian constitution (1) hunyadi attila (1) hunyadkürti istván (1) I. Nemzetközi FISZ Tábor (1) Ikker Eszter (2) illyés (1) impresszionizmus (1) installáció (1) Interstellar (1) intézménykritika (2) iron lady (1) írószövetség (2) istenhit (2) istván (3) Itália (1) jagelló egyetem (1) Jákfalvi Magdolna (1) jaksics anna (1) jani anna a másik igazsága (1) jankovich (1) jankovics marcell (1) jános (3) jasz attila csendes toll élete (1) jelenits (4) jelenits atya (1) jelenits istván (2) jelenits születésnap (1) Jirí Kylián (1) john hurt (1) Joó Julianna (1) joseph beuys (1) joshua reynolds (1) jövő (1) Józsa Kitty (1) judit (1) juhász anikó (1) kaj ádám (1) kaláka (1) Kálmán Eszter (2) kaposvár (1) karácsonyi (1) Karácsony Rita (1) kardos g. györgy (1) karla (1) karlik anett (1) Karlik Anett (2) karlik beáta (1) károly (1) katolikus (1) katolikus művészet (1) kemény (2) kemény istván (4) Kendeffy Gábor (1) Képes Erika (1) Kepes Intézet (1) képzőművészet (3) Keresztény Múzeum (1) keresztút (2) kerülőutak (1) késő nyári mozi (1) kiállítás (6) Kicsiny Balázs Schubert (1) Kína (1) Kintli Bori (1) kinyik (1) Kirkegaard (1) Kisbér (1) kiss róbert richárd (1) klausz (1) kocsis imre (1) kocziszky éva (1) kodály (1) kökény attila (1) Kolozsvár (1) kolozsvár (2) kolozsvári (1) koltai lajos (1) költészet (4) kommunikáció (1) kommunista utóirat (1) koncert (1) konferencia (1) Konferencia (1) kontra műhely (1) könyvhét 2012 (1) konzervatív (1) konzervatív kormányzat (1) Konzervnyitó Akciócsoport (1) Korga György (1) kortárs irodalom (1) kortárs művészet (9) korunk (1) kosztolányi márai itália PIM tip top bár (1) Kovács Alex (2) közmondások (1) krakkó (1) kraków (1) Krasztev Péter (1) Kreatív írás (1) krúdy gyula (1) krusovszky (1) kubinyi anna (1) kuk (2) kukorelly (2) kuk könyv (2) kulin kukorelly wehner hatalom (1) különbéke (1) kultok konferencia debrecen 2012 (1) Kultúra&Kritika (1) kultura.hu (1) kulturális bizottság (1) kulturális diplomácia (1) kulturális honlap2 (1) kulturális honlapok (1) kultúrpolitika (1) kunsthistorisches museum (1) kurátor (1) l. simon (1) Lady Gaga-jelenség (1) Lámpást adott e az úr kezünkbe (1) Landy (1) lars von trier (1) lászló (2) lászló dániel (1) latinovits (1) Lawless (1) lélekgyógyászat (1) levelek pilinszkynek (1) le carré (1) Lindsey Stirling (1) Linklater (1) Litera díj (1) lönhart tamás (1) lovasi (1) Ludwig Múzeum (2) Lukács András (1) Luna Classics (1) l simon (1) MacIntyre (1) madách (1) Máglya (1) magyar (1) magyar alkotmány (1) Magyar Állami Operaház (1) magyar film (1) magyar filozófiai társaság (1) Magyar Nemzeti Balett (1) magyar nemzeti galéria (2) Mai Manó Galéria (1) majorosi (1) makó (1) mankell jassó judit pályázat (1) mapplethorpe ludwig muzeum (1) márai (1) marcell (1) Marcus (1) marianna (1) Marion (1) Marno János (2) Maros András (1) martha nussbaum (1) Martin Sperr (1) Matias de Ezcurra (1) maurer dóra (1) Mayer-ház (1) megasztár5 (1) melankólia (1) mélyi józsef (1) Ménesi Heléna (1) Menyhárt Tamás (1) meryl (1) meseterápia (1) mészöly (1) mészöly miklós (1) Mexikóváros (1) Mezei Balázs (2) meztelen kampány (1) Michael Landy (1) Mielőtt éjfélt üt az óra (1) Mihályi Anikó (1) mihály emőke (1) miklós (1) minimalizmus (1) miskolci nemzeti színház (1) Miskolci Nemzeti Színház (1) MODEM (1) modernitás (1) modor bálint (1) Modor Bálint (3) moldova (2) molnár tamás (1) monarchy (1) monet (1) monty python (1) Mozart (1) mtv irreality show (1) műcsarnok (3) műértő (1) munkáspárt (1) müpa (2) műterem reggel (1) művészetek (1) Művészeti kritika (1) művészeti világ (1) muzsikás (1) nádas (3) Nádas Péter (1) nagy (2) nagybánya (1) nagy gáspár (1) napja (1) National Gallery (2) némafilm (1) némafilmes (1) nemzeti (1) nemzeti alföldi (1) népi urbánus (1) népmese (1) néptánc (1) népzene (1) net-nemzedék (1) New York (1) Nieto (1) nol kvíz (1) nosztalgia (1) Nyerges Gábor Ádám (1) Nyírő Miklós (1) nyitott mutermek délutánja (1) Óbudai Társaskör Galéria (1) oktatás (1) oláh mátyás lászló (1) orbán jános dénes (1) Orosz Anna (1) orosz istván (1) orosz istvan typotex (1) orr máté (1) Ország Lili (1) oscar 2012 (1) osztovits ágnes (1) osztrák kulturális fórum (1) Osztroluczky Sarolta (1) ottlik pim (1) Overview (1) oxford (2) palotája (1) Pályázat (1) Pannonhalma (1) pannonhalma (1) pannónia (1) Papp Máté (1) pázmány (3) pénzcsináló (1) Peresztegi Miklós (1) péter (3) petri (3) pieter bruegel (1) pilinszky (1) Pilló Ákos (1) PIM (1) pim (1) Pleskovics Viola (2) Pogrányi Lovas Miklós (1) Polaroidok (1) politikai (2) politikai költészet (2) pop art (1) posztkommunizmus (1) posztmodern (1) PPKE BTK (2) presser (1) prima primissima 2010 (1) privátmészöly (1) Próféta Galéria (1) prózarázás (1) Puccini (1) púder bárszínház (1) queen (1) Rácz-Nagy Zsófia (2) radnóti sándor (1) radnóti színház (1) rátóti zoltán (1) Ravi Shankar (1) Redford (1) Református templom (1) rektori konferencia (1) relativizmus (1) rembrandt (1) remény (1) Renoir (1) restaurátor (2) Részegen (1) Ricoeur (1) rippl rónai (1) robert capa (1) Róma (1) Rózsavölgyi Szalon (1) rubik ernő (1) sabanci (1) Saint Prex (1) sajtótájékoztató (1) sándor (1) Sándor Iván (1) Sapientia (1) sarkadi imre (1) schmal dániel (1) schmidt története (1) Scorsese (1) scorsese (1) sebő ferenc (1) shakespeare (1) Shakespeare Fesztivál (1) Shatter me (1) siker (1) Simon Márton (1) Sipos Anna (1) Sipos Tamás (1) Slavoj Žižek (1) Smarthistory (1) Smashed (1) Somogyi Gréta (1) Sontag (1) spielberg (1) Spiró György (2) stephaneum (1) streep (1) suszter szabó baka kém (1) Sváb Zsófia (2) szabó (1) Szabó Dorka (1) Szabó Katalin (1) szabó lőrinc (1) Szabó T. Anna (1) szabó tibor benjámin (1) szabó xavér (1) Szakajánló (1) Szalai Miklós (1) Szalai Péter (1) Szálinger Balázs (1) szárnyasoltárok (1) Szász János (1) szatyor bár (1) Szederkényi Olga (1) szeiler zsolt (1) Székely István (1) szelídség (1) Szentes (1) szentmartoni (1) szentmártoni jános (1) Szent Pál (1) szépművészeti (1) Szépművészeti Múzeum (2) szeretet (2) szerző (1) szif dij bodor győrffy (1) szimbolizmus (1) színház (1) Szirmai Panni (1) Szlávik Dóra (1) Szmeskó Gábor (1) szocialista irodalom (1) szocreál árverés (1) szókratész (1) Szombath (1) szombathely mediawave (1) Szomjúság (1) szövényi lux (1) születésnapomra (1) Szvoren Edina (1) tablá (1) táblakép (1) Takács Szilvia (1) Takáts Fábián (1) Takáts Márton (1) táncház (1) tandori (1) Tanos Márton (3) Tarantella (1) tarczy istvan tanulmányok (1) tarr béla (1) társadalomtudományok (2) tedx youth (1) téli mesék (1) teológia (1) térey (2) térey jános (2) terrence malick (1) thatcher (1) Theaterrepublik Ungarn (1) the artist (1) The Wolf of Wall Street (1) tibor (2) tilla (1) tinker tailor soldier spy (1) titanicfilmfest2013 hajdu szabolcs (1) titanicfilmfest csendesek tóth orsi (1) tolvai renáta (1) tomas alfredson (1) top50 (1) top 10 (1) török (1) törökország (1) történelemtudomány (1) tóth beáta (1) Tóth Krisztina (2) trafó Jérome Bel (1) tragédiája (1) Turandot (1) uránia (1) uránia keresztény film és könyvvásár (1) Uránia Nemzeti Filmszínház (1) utódok (1) váczy péter gyűjtemény (1) váli (1) váli dezső (1) vállalkozás kultúra polgárosodás (1) vallás (2) Valló Péter (1) vámbéry nyomában páczai tamás (1) Vanishing Waves (1) Varga Barbara (1) Varga Ferenc József (1) Várhegyi András (1) Várkonyi Borbála (2) vasadi péter (1) vaslady (1) veiszer alinda (1) Vén Zoltán (1) Vereckei András (1) Veres Katalin (1) vers (1) Veszely Ferenc (1) vidovszky györgy (1) vigilia pályázat (1) világháború (1) világjelenség (1) visky andrás (1) vita (1) Vizuális anyagok (1) Vörös István (1) wagner (1) Wayne Eagling (1) Wesselényi-Garay Andor (1) west balkán (1) winter märchen (1) wittgenstein (1) wong kar wai 2046 film (1) woody allen (1) xv. (1) závada péter (1) zenekar (1) Zetye Péter (1) zsolt (1) Zsurzsán Anita (1) egyetem (1) Címkefelhő

2012.03.04. 19:58 Hörcher Ferenc

The Artist - A némafilmes: nem több, mint szerethető stílusgyakorlat

Címkék: némafilm fekete fehér film dujardin bejo némafilmes hazanavicius artist a

 Mándy Iván biztosan szerette volna. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A némafilmes pont az a film, amely megszólítja az átlagnézőt, anélkül, hogy a zsigeri ingereket próbálná mozgósítani: édesen fájdalmas vágyat kelt, anélkül, hogy valóságot hazudna vagy hiú reményt ébresztene, történetet mesél, anélkül, hogy túlságosan művészkedni próbálna. Mindenki őrzi magában a mozinak azt a mítoszát, amit mozgóképpé varázsol Hazanavicius filmötlete. Gyerekkorunk nagy csodálkozásai vannak benne, sőt, nemzedékek közös élménye: a vetítőterem jellegzetes szagával, fényeivel, a nézők mocorgásainak vagy éppen megdöbbent csendjének hangeffektusaival. Pereccel vagy popcornnal, a sötétben elcsattant első csókkal vagy pofonnal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az öt Oscarral kitüntetett Artist-ot magyarra ismeretlen okból A némafilmesként fordították - ezt a megoldást leginkább ahhoz hasonlítanám, amikor Hemingway Old man and the sea-jéből Az öreg halász és a tenger lett. A legjobb rendezői és legjobb férfi főszereplői Oscat is bezsebelő alkotás majdnem végig fekete-fehér és néma film: a  mozgóképtörténet hőskorába repít vissza bennünket. Véges eszköztárának legnagyobb csodája: maga a mozgás. Színek és fények, foltok mozdulnak benne bámulatosan, lenyűgözően: Hazanavicius azokra a fotósokra emlékeztet, akik mind a mai napig a fekete-fehérre esküsznek. Pedig annyi technikai forradalom után már nehéz azt gondolni, hogy az eredeti lenne az igazi. De hisz épp erre a felvetésre reflektál a film sztorija. Meséje szerint a némafilm iránt elkötelezett filmsztár, Georg Valentin (kinek ne jutna eszébe e névről Rudolf Valentino, az első nemzedék legendás alakja, a „latin szerető”) olyan leckét kap benne, legfőképp a fim ifjú és a történet szerint bájosan szép hősnőjétől, Peppy Millertől, ami nem csak a nézőknek szól, kiábrándítva őket a hamis nosztalgiából (ám fenntartva a jogot a szép emlékek dédelgetésére). A lecke az alkotó érvényes ironikus önkritikájaként is olvasható. Hiszen 2011-ben nyilván nem lehet fekete-fehér némafilmet csinálni, csak olyan játékosan, ahogy Hazanavicius teszi: eljátszik a (beszéd)hang hiányával, időnként át is lépve a maga szabta technikai korlátot (ahogy a pohár koccan az asztalon).

És ezzel már a legfontosabb kérdésnél tartunk, ami a film kapcsán felvethető: vajon egy ilyen butácska történet (a vénülő színészikon és a rakétasebességgel felfelé törő ifjú színésznő szerelméről) fekete-fehérben, beszédhang nélkül, fogyasztható-e a három DS, ízes-szagos digitális filmek korszakában. Bár a film fogadtatása kétségtelenül azt mutatja, hogy igen, főleg ha franciás eleganciával és stílusérzékkel tálalják, a saját befogadói élményem ezzel ellentétes választ ad a kérdésre: szerintem a stílusgyakorlat bizony sajnos nem tud egész estés nagy mozivá válni. A gegek némafilmekhez méltó módon laposkásak, a fordulatok – értem én, hogy direkt – de előre tudhatóak, s a filmzene is túl gyakran használ fortissimót ahhoz, hogy az embernek egy idő után ne fájduljon meg a feje. Én bizony azt vártam, hogy mikor ér véget a kétségtelenül lenyűgöző retro, s mikor kezdődik el az igazi film.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Persze tudom, a hölgyszíveket meghódítja Jean Dujardin, az érett férfi, penge bajuszával, sármos mosolyával, mély tekintetével. S nincs semmi baj a rendező feleségeként a szerelmes naíva szerepét megszerző Bérénice Bejoval sem, bár nekem nem a zsánerem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kettejük együttes játéka is működik, különösen szép találat az, amikor Valentin kis szépségfoltot rajzol Peppy ajka fölé: az átlényegítés megtörténik, a varázslat működni kezd. Ám két szereplő előre dekódolható egymásra találása, szakítása, majd újra egymásra borulása kicsit lapos szüzsé nekem. Értem én, hogy a mozi nagy mítoszai mind ilyen egyszerű történeten alapultak, s hogy egy tömegművészetnek pont ezekre az egyszerű (de persze rafináltan alkalmazott) eszközökre van szüksége. Nyilvánvaló Hazavanicius szakmai magabiztossága: elég csak a világítás szépségeire gondolni – a fekete fehér moziknak ez egyik legnagyobb fegyvere. Másfelől az is biztos, hogy a nézők szívét sikerrel rabolja el a film minden (nem létező) kockáján átszüremlő szerelem a hőskori mozgókép mint művészeti forma, s mint visszahozhatatlan kultúrtörténeti fenomén iránt. Ám ha a filmkritika egyetlen tényleges támasza a filmélmény, akkor én kénytelen vagyok bevallani e felemás benyomásomat. Szerethető filmnek láttam A némafilmest, de sajnos nem győzött meg arról, hogy képes túllépni a mégoly lenyűgözően elvégzett stílusgyakorlat, vagyis pastiche műfaji korlátján. Még a bravúros táncos finálé ellenére sem, mely valóban pazar, hibátlan és hollywoodibb a hollywoodinál.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja, és amúgy én sem feledkezem el Uggie-ról sem, a minden feladatát hűségesen elvégző kilencéves terrierről, aki (!) minden bizonnyal szintén beleírta magát a filmtörténetbe.


 

The Artist - A némafilmes

 

fekete-fehér, feliratos, francia némafilm, 100 perc, 2011
 
rendező: Michel Hazanavicius
zeneszerző: Ludovic Bource
operatőr: Guillaume Schiffman
producer: Thomas Langmann
vágó: Anne-Sophie Bion, Michel Hazanavicius
 
szereplő(k):
Jean Dujardin (George Valentin)
Bérénice Bejo (Peppy Miller)
John Goodman (Al Zimmer)
James Cromwell (Clifton)
Missi Pyle (Constance)
Penelope Ann Miller (Doris)
Bitsie Tulloch (Norma)

 

 

 

 

28 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kultura-es-kritika.blog.hu/api/trackback/id/tr414288837

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem több, mint szerethető stílusgyakorlat 2012.03.05. 00:00:02

Én bizony azt vártam, hogy mikor ér véget a kétségtelenül lenyűgöző retro, s mikor kezdődik el az igazi film.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hörcher Ferenc 2012.03.04. 21:22:13

Kedves mikka,
Bocs, kivennék egy szót, stílusosság miatt, hozzászólásából:

ez a film egyetlen cellal keszult. Oscar-t nyerni. Rosszul vagyok attol hogy ertelmes filmek buktak el csak azert mert a pr gepezet ezt a produkciot emelte a magasba. jobb filmek, ertelmesebb temakkal, kiemelkedo rendezoi es szineszi munkaval nem nyertek. De ez a dij mar csak ilyen :) Mi sem azert szeretunk egy filmet mert nyert valamit..Nezheto de semmi tobb, nem fog a polcomon helyet szerezni.. Es ha mar Oscar..az a francia (...) jobban tette volna ha neman veszi at a kitunteteset, stilusos lett volna de meg ahhoz is hulye volt :)

Ronald 2012.03.04. 22:06:42

@Hörcher Ferenc:
Milyen ócska számítógépet sóztak rád - hogy még magyar ékezetes betűk sincsenek rajta?
Máskor ne hagyd magad átverni - inkább vigyél magaddal valaki hozzáértőt, ha PC-üzletbe mész, vásárolni :-)))

lemonlime 2012.03.04. 22:20:01

"Mi sem azert szeretunk egy filmet mert nyert valamit.."

Ennek normálisan így kellene lennie, de azért sokan áradoznak majd róla, függetlenül, hogy igazán szerették-e. Szóval szerintem az Oscar a filmes sznobizmus melegágya, s mint olyan, illik figyelmen kívűl hagyni. Vannak sokkal "igazibb" filmes díjak is a nagyvilágban.

SZATOM 2012.03.04. 22:29:26

Az Oscar sajnos minden megérdemelt elmarasztalás ellenére megkerülhetetlen. A film első 30 percét nagyon élveztem, szinte megkönnyebbültem, hogy lám, milyen friss és játékos a kopott gúnya ellenére is, majd a leépülés történet kezdetével egy pillanat alatt eluntam magam.

Hörcher Ferenc 2012.03.04. 22:35:13

@Ronald:
Ismerjük valahonnét egymást,
Amúgy pontosan mire gondol?
ÜDv,
HF

Hörcher Ferenc 2012.03.04. 22:36:07

@Hörcher Ferenc: Bocsánat, csak hogy nehogy azt higgye, kérdőjel sincs a gépemen, javítok: Ismerjük egymást valahonnét?

penelope garcia 2012.03.04. 23:33:08

Végre valaki nem áradozik. :)
Megnéztem. Feledhető. Ezer ilyen volt már, ezer ilyen lesz még. Lehet attól jónak, meg művészinek tekinteni egy filmet, hogy a készítői nem használják a kor technikai lehetőségeit? Szerintem nem, ez még nagyon kevés a jósághoz. Ráadásul a sztori sem új, láttam egy amcsi filmet, lehet, hogy még fekete-fehér volt, ami szinte szóról-szóra ez a sztori. Sztár és a feltörekvő kisleány kapcsolatának nagy amplitúdós bemutatása.
Szóval lerágott csont sztori, és "művészi" bemutatás hol ér Oscart?
Ja, Ámerikában. :)

mikka 2012.03.04. 23:48:26

Kedves Ferenc

Nem banom a " csonkolast ", ertheto es igaza van. Kivetkoztem magambol a csalodottsagom miatt. Egy masik film, rendezo es foszereplo az en " kituntetettem "

mikka 2012.03.04. 23:57:25

@lemonlime:

Van egy film amit nagyon szeretek..lehet azert mert megeltem a tortenetet jomagam is..de lehet csak azert mert egyszeruen szep es emberi.. Nekem az a film az Oscar merce, megsem nyert " semmit "...pedig a legjpbb film, rendezes, ferfi foszereplo, noi foszereplo, zene es meg sorolhatnam.. A film cime Mr Holland's Opus vagy Csendszinfonia..Remelem lesz szerencsed hozza, es remelem tetszeni fog.

nemorino 2012.03.05. 00:16:29

Nem tudom ki mit várt, amikor Oscart nyert a Rettenthetetlen, a Titanic vagy a Gladiátor is. Azért A némafilmes messze veri bármelyiket. Lehet, hogy csak egy stílusgyakorlat, de a fentieknek még stílusa sincs. És stílusgyakorlatnak kiváló, tökéletes magabiztossággal kezeli a némafilmes közhelyeket és ad némi bájt a dolognak, hogy a némafilmről némafilmet forgatnak. Azért remélem nem indítja el a némafilmek özönét, mert ennél csak rosszabbak lesznek.

@Hörcher Ferenc: Kedves Ferenc, Ronald csak az újabban divatos fikázást gyakorolta. Ugyanis mivel egyre több hazánkfia külföldön él és általában nem magyar ékezetes billentyűzetet használ, illetve mobileszközökön internetezve sem azt használják többen, néhányan elkezdtek erre köpködni. Szerintem kicsinyes dolog és süt belőle az irigység, de lelke rajta mindenkinek. Mivel mikka eredeti hozzászólása törlésre került, nem derül ki azonnal, hogy ez egy idézet és nem az Ön billentyűzetéről került ki.

victor vacendak 2012.03.05. 07:19:15

@nemorino: ne haragaudj, de én is külföldön élek nagyon sok éve. De mind a Winfos-ban, mind a MacOS-ben kb egy kattintás aktiválni a magyar ékezetes betűket. Én sem szoktam elolvasni az ékezet nélküli hozzászólásokat...

A filmról: emelgethetik a stílusát, ennek a szarnak az idegen nyelvű kategóriában kellet volna helyet kapni (tudom pár szó hangzik el, az is angolul - meg volt már külföldi jelölt blabla). Oké, lehet, hogy van aki szerint a Gladiátornak, Titanicnak nincs stílusa, de ha Tigris és Sárkány nem tudott nyerni, akkor ezt a döntést nem tudom elfogadni kritika nélkül...

a_tom 2012.03.05. 08:34:01

@SZATOM:
Már miért lenne megkerülhetetlen? Nem érdekel, nem nézem a kiosztót, nem veszeme figyelembe ha valami/valaki kapott díjat, nem beszélek róla. Ha van más út akkor meg lehet kerülni bármit. Itt van.

robian 2012.03.05. 08:54:00

leszedtem de kéne hozzá felirat...

Hörcher Ferenc 2012.03.05. 09:09:31

@Bélabáttya: Inkább kedves. :) Amúgy meg profi!

shitgun 2012.03.05. 09:12:49

Nem láttam a filmet, de az írás alapján arról van szó, hogy egy lapos történetet egy nosztalgikus, de sok évtizede kihalt formába csomagoltak. Ezt úgy hívják: blöff, jobb esetben stílusgyakorlat, netalán eufemisztikusan "érdekes kísérlet". Tipikus fesztiválfilm, az ilyesmiről áradozni lehet, meg elemezni jobbról-balról, de élvezni ritkán. Persze megnézem, de sokat nem várok tőle.

shitgun 2012.03.05. 09:13:25

@robian: az alábbi linken megtalálod:

hozsu 2012.03.05. 09:17:32

Azt gondolom, itt az Oscar-t a "MOZINAK", mint "olyan"-nak emléket állító film kapta. Ez előtt tisztelgett a mozis szakma ennyi Oscar-ral, ezért is nem támadták előzetesen sem a mozis szakma részéről a The Artist-nak adandó Oscar-okat. Így gondolom én.

Athos 2012.03.05. 09:18:06

Imádom, hogy minden évben az Oscar kiosztása után divat lesz fikázni a filmet, ami nyer. Az Artist talán felejthető film, de nézhető, szórakoztató és szerethető is egyben. Ha végignézzük az utóbbi évek nyerteseit (Crash, Departed, Million dollar baby, Hurt locker), egy üdítő színfolt.

Hörcher Ferenc 2012.03.05. 09:20:40

@hozsu: Jogos lehet. Hollywood önemlékműve, francia anyagból öntve. :)
Amúgy nincs baj vele, ismétlem, tényleg!

Hörcher Ferenc 2012.03.05. 09:21:11

@Athos: Egyetértünk: talán felejthető, de szerethető. :)

robian 2012.03.05. 09:38:36

@Hörcher Ferenc: csak egy olcsó poén volt. remélem egy jelölést azért ez is megér.

Hörcher Ferenc 2012.03.05. 09:59:20

@robian: Feltétlenül. A legjobb komment kategóriában már is nominálom.

SZATOM 2012.03.05. 10:47:37

@nemDoktor a_tom: Persze oda fordítja az ember a fejét, ahova tetszik neki, de amíg ilyen súlya van a díjnak, szerintem nem időpocséklás foglalkozni vele.

a_tom 2012.03.05. 11:01:23

@SZATOM:
Persze hogy nem időpocsékolás. Csak éppen nem hasznos hanem káros tevékenység, a trágyahordó szekerüket segítesz tolni. Csak ne mondd hogy nincs más választásod, ez a te döntésed. Lehetne igazán súlyos(nem kilóban) díjakról, fesztiválokról is beszélni e helyett.

SZATOM 2012.03.05. 11:23:09

@nemDoktor a_tom: Abban egyetértünk, hogy számos fesztivál érdemelne nagyobb figyelmet, de hogy nem kapják meg, az nem föltétlen az Oscar hibája.