HTML

Kultúra és Kritika

A Kultúra és Kritika (KuK, kuk.hu) blogja. A KuK a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Esztétika Tanszék mellett szerkesztett független kritikai fórum. Látogasson el hozzánk: http://www.kuk.hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

2010 szavai (1) 2012 február 22 (1) advent (1) Ady/Petőfi (1) ágnes (1) Ágoston (1) Agota Kristof (1) Aj Vej-vej (1) Alain Badiou (1) albert katalin (1) alexander payne (1) Alföldi Róbert (1) alice (1) All is lost (1) álombunker (1) amatőrfilmszemle (1) Ámos Imre holokauszt (1) andrás (1) andy warhol (1) angel (1) anita (1) Anscombe (1) antik pop (1) Aradi Tibor (1) Arcus Temporum (1) arcus temporum varga mátyás (1) Árgyélus királyfi (1) artist a (1) Artpool (1) artportal (1) art market 2011 (1) asia (1) Átmenet és átmenet (1) attila (1) Aurelius (1) az (1) az arany ára (1) az élet fája (1) az ember tragédiája (1) A Biblia mint kommunikációs tankönyv (1) A Hang (1) a leleményes hugo (1) A messzi dél vadjai (1) A meztelen férfi (1) A modell Iustitia (1) A nagy füzet (1) a nyugalom (1) a torinói ló (1) baán lászló (1) babes bolyai (1) bach kereső (1) Bakos Gergely (2) balázs béla (1) balázs imre józsef. (1) balázs mihály (1) balett (1) balikó tamás (1) balogh kalman (1) bán zoltán andrás (1) Barcelona (1) barcza (1) baricco (1) bárka színház (1) Barokk (1) barokk faszobrok (1) bartis attila (1) bartók (1) basic law (1) bate (1) baudrillard (1) bazsányi (1) Bazsányi Sándor (2) Beasts of the Southern Wild (1) becstelen brigantyk (1) bejo (1) bemutatkozás (1) bencsik barnabás (1) Beney Zsuzsa (1) bereményi géza (1) bergson (2) bertolucci én és te film (1) beszéd (1) Bihari Képeskönyv (1) Biró Krisztián (1) blog (3) blogirodalom (1) bödecs lászló (1) Bod Péter (1) Bókay Antal (1) bölcsészettudomány (7) bölcsészképzés (5) boldizsár ildikó (1) boldog karácsonyt (1) Borbás Gabriella Dóra (1) boris groys (1) botero (1) Bourdos (1) bradbury (1) Branczeiz Anna (1) brit történelem (1) budán lakni világnézet (1) Burkus Boglárka (3) buzánszky (1) cajon (1) Canaletto (1) Caravaggio (1) Carl Andre (1) Cézanne (1) Chandor (1) Charles Taylor (1) Christopher Nolan (1) Cinefest (1) collegium novum (1) Così fan tutte (1) császár réka (1) cseh tamás OSZK (1) Cserna Szabó András (1) Csete Soma (1) csík (1) csik zenekar (1) Csillagok között (1) csörgő attila (1) czakó istván (1) Dadid Dawson (1) dali (1) Darida Benedek (1) Dávid Károly (1) debrecen (1) demeter attila (1) dér (1) derrida (2) dér andrás (1) dér asia (1) dévény anna (1) dezső (1) DiCaprio (1) dienes valéria (1) Dobos Emese (1) documenta (1) Dragomán György (1) dujardin (1) Dumaszínház (1) duna-part (1) east balkán (1) egyed emese (1) egyetem (1) éjfélkor párizsban (1) Ekler Dezső (1) elek (2) elek tibor (1) Elena Garro (1) Élesztő (1) élet és irodalom (1) elte (2) Eltűnő hullámok (1) ember (1) emberi méltóság (1) emőd péter (1) eörsi istván (1) építészet (1) erdély (2) érdi tamás (1) Eric Osborn (1) Erkel Színház (2) ernest meissonier (1) Ernst Múzeum (1) ernst tükör által homályosan (1) értékválság (1) esterházy (1) esterházy péter (1) Esztergom (2) esztétika tanszék (1) Esztétika Tanszék (4) európai költségvetés (1) evellei kata (1) Ezüstmetszés (1) Facebook (1) faludi (1) Faludi Akadémia (3) Faludi Filmszemle (3) falvai mátyás (1) faszobrász (1) fehér m könyvbemutató (1) fejes endre (1) fekete fehér film (1) Fékezhetetlen (1) felsőoktatás (1) ferenczy (1) Ferenc Hörcher (1) festészet (1) film (1) filmelmélet (1) Filmszemle (1) filmszínház (1) filozófia (25) filozófus szakma (11) finálé (1) FISZ (1) Forgách Kinga (1) forrás galéria (1) fotó (1) fotohonap2012 mai mano haz pixelszag (1) Fotópályázat (1) Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (1) Francesco Corti (1) Frank Sinatra (1) Freud (1) Frozen (1) gábor (1) ganczaugh miklós (1) gary oldman (1) gasztro (1) Gelencsér Gábor (1) georges méliès (1) gergely (2) gerőcs (1) gombor lili (1) googleartproject.com (1) gótikus faszobrok (1) grafika (1) grecso (1) Gubán Viktor (1) gulyás dénes (1) gulyás gábor (2) Gunda-Szabó Dóra (2) győr (1) györgy (1) Gyula (1) háborús riportképek (1) hadak útján (1) hadot (4) Halálos természet (1) halottak (1) háló közösségi központ (1) Hamlet (1) hamvazószerda (1) hankovszky tamás (1) hatos pál (1) havas (1) hazanavicius (2) heckenast gusztáv (1) Hedda Gabler (1) Hegedűs-Bite Beáta (3) hegyi (1) hegyi márton (1) Heidegger (3) helmut newton szépművészeti (1) hendrick avercamp (1) henrik ibsen (1) Hernádi Mária (1) Hévíz folyóirat (1) hír (1) historical constitution (1) hittudományi (1) Hit és ész (1) Holland Baroque Society (1) hollos adam intro várfok (1) Homolya Gábor (1) honlap (2) Hörcher Ferenc (1) hörcher ferenc (1) Horkay Hörcher Ferenc (2) Horváth Kornélia (1) humor (1) hungarian constitution (1) hunyadi attila (1) hunyadkürti istván (1) I. Nemzetközi FISZ Tábor (1) Ikker Eszter (2) illyés (1) impresszionizmus (1) installáció (1) Interstellar (1) intézménykritika (2) iron lady (1) írószövetség (2) istenhit (2) istván (3) Itália (1) jagelló egyetem (1) Jákfalvi Magdolna (1) jaksics anna (1) jani anna a másik igazsága (1) jankovich (1) jankovics marcell (1) jános (3) jasz attila csendes toll élete (1) jelenits (4) jelenits atya (1) jelenits istván (2) jelenits születésnap (1) Jirí Kylián (1) john hurt (1) Joó Julianna (1) joseph beuys (1) joshua reynolds (1) jövő (1) Józsa Kitty (1) judit (1) juhász anikó (1) kaj ádám (1) kaláka (1) Kálmán Eszter (2) kaposvár (1) karácsonyi (1) Karácsony Rita (1) kardos g. györgy (1) karla (1) karlik anett (1) Karlik Anett (2) karlik beáta (1) károly (1) katolikus (1) katolikus művészet (1) kemény (2) kemény istván (4) Kendeffy Gábor (1) Képes Erika (1) Kepes Intézet (1) képzőművészet (3) Keresztény Múzeum (1) keresztút (2) kerülőutak (1) késő nyári mozi (1) kiállítás (6) Kicsiny Balázs Schubert (1) Kína (1) Kintli Bori (1) kinyik (1) Kirkegaard (1) Kisbér (1) kiss róbert richárd (1) klausz (1) kocsis imre (1) kocziszky éva (1) kodály (1) kökény attila (1) kolozsvár (2) Kolozsvár (1) kolozsvári (1) koltai lajos (1) költészet (4) kommunikáció (1) kommunista utóirat (1) koncert (1) konferencia (1) Konferencia (1) kontra műhely (1) könyvhét 2012 (1) konzervatív (1) konzervatív kormányzat (1) Konzervnyitó Akciócsoport (1) Korga György (1) kortárs irodalom (1) kortárs művészet (9) korunk (1) kosztolányi márai itália PIM tip top bár (1) Kovács Alex (2) közmondások (1) krakkó (1) kraków (1) Krasztev Péter (1) Kreatív írás (1) krúdy gyula (1) krusovszky (1) kubinyi anna (1) kuk (2) kukorelly (2) kuk könyv (2) kulin kukorelly wehner hatalom (1) különbéke (1) kultok konferencia debrecen 2012 (1) Kultúra&Kritika (1) kultura.hu (1) kulturális bizottság (1) kulturális diplomácia (1) kulturális honlap2 (1) kulturális honlapok (1) kultúrpolitika (1) kunsthistorisches museum (1) kurátor (1) l. simon (1) Lady Gaga-jelenség (1) Lámpást adott e az úr kezünkbe (1) Landy (1) lars von trier (1) lászló (2) lászló dániel (1) latinovits (1) Lawless (1) lélekgyógyászat (1) levelek pilinszkynek (1) le carré (1) Lindsey Stirling (1) Linklater (1) Litera díj (1) lönhart tamás (1) lovasi (1) Ludwig Múzeum (2) Lukács András (1) Luna Classics (1) l simon (1) MacIntyre (1) madách (1) Máglya (1) magyar (1) magyar alkotmány (1) Magyar Állami Operaház (1) magyar film (1) magyar filozófiai társaság (1) Magyar Nemzeti Balett (1) magyar nemzeti galéria (2) Mai Manó Galéria (1) majorosi (1) makó (1) mankell jassó judit pályázat (1) mapplethorpe ludwig muzeum (1) márai (1) marcell (1) Marcus (1) marianna (1) Marion (1) Marno János (2) Maros András (1) martha nussbaum (1) Martin Sperr (1) Matias de Ezcurra (1) maurer dóra (1) Mayer-ház (1) megasztár5 (1) melankólia (1) mélyi józsef (1) Ménesi Heléna (1) Menyhárt Tamás (1) meryl (1) meseterápia (1) mészöly (1) mészöly miklós (1) Mexikóváros (1) Mezei Balázs (2) meztelen kampány (1) Michael Landy (1) Mielőtt éjfélt üt az óra (1) Mihályi Anikó (1) mihály emőke (1) miklós (1) minimalizmus (1) Miskolci Nemzeti Színház (1) miskolci nemzeti színház (1) MODEM (1) modernitás (1) Modor Bálint (3) modor bálint (1) moldova (2) molnár tamás (1) monarchy (1) monet (1) monty python (1) Mozart (1) mtv irreality show (1) műcsarnok (3) műértő (1) munkáspárt (1) müpa (2) műterem reggel (1) művészetek (1) Művészeti kritika (1) művészeti világ (1) muzsikás (1) nádas (3) Nádas Péter (1) nagy (2) nagybánya (1) nagy gáspár (1) napja (1) National Gallery (2) némafilm (1) némafilmes (1) nemzeti (1) nemzeti alföldi (1) népi urbánus (1) népmese (1) néptánc (1) népzene (1) net-nemzedék (1) New York (1) Nieto (1) nol kvíz (1) nosztalgia (1) Nyerges Gábor Ádám (1) Nyírő Miklós (1) nyitott mutermek délutánja (1) Óbudai Társaskör Galéria (1) oktatás (1) oláh mátyás lászló (1) orbán jános dénes (1) Orosz Anna (1) orosz istván (1) orosz istvan typotex (1) orr máté (1) Ország Lili (1) oscar 2012 (1) osztovits ágnes (1) osztrák kulturális fórum (1) Osztroluczky Sarolta (1) ottlik pim (1) Overview (1) oxford (2) palotája (1) Pályázat (1) pannonhalma (1) Pannonhalma (1) pannónia (1) Papp Máté (1) pázmány (3) pénzcsináló (1) Peresztegi Miklós (1) péter (3) petri (3) pieter bruegel (1) pilinszky (1) Pilló Ákos (1) PIM (1) pim (1) Pleskovics Viola (2) Pogrányi Lovas Miklós (1) Polaroidok (1) politikai (2) politikai költészet (2) pop art (1) posztkommunizmus (1) posztmodern (1) PPKE BTK (2) presser (1) prima primissima 2010 (1) privátmészöly (1) Próféta Galéria (1) prózarázás (1) Puccini (1) púder bárszínház (1) queen (1) Rácz-Nagy Zsófia (2) radnóti sándor (1) radnóti színház (1) rátóti zoltán (1) Ravi Shankar (1) Redford (1) Református templom (1) rektori konferencia (1) relativizmus (1) rembrandt (1) remény (1) Renoir (1) restaurátor (2) Részegen (1) Ricoeur (1) rippl rónai (1) robert capa (1) Róma (1) Rózsavölgyi Szalon (1) rubik ernő (1) sabanci (1) Saint Prex (1) sajtótájékoztató (1) sándor (1) Sándor Iván (1) Sapientia (1) sarkadi imre (1) schmal dániel (1) schmidt története (1) scorsese (1) Scorsese (1) sebő ferenc (1) shakespeare (1) Shakespeare Fesztivál (1) Shatter me (1) siker (1) Simon Márton (1) Sipos Anna (1) Sipos Tamás (1) Slavoj Žižek (1) Smarthistory (1) Smashed (1) Somogyi Gréta (1) Sontag (1) spielberg (1) Spiró György (2) stephaneum (1) streep (1) suszter szabó baka kém (1) Sváb Zsófia (2) szabó (1) Szabó Dorka (1) Szabó Katalin (1) szabó lőrinc (1) Szabó T. Anna (1) szabó tibor benjámin (1) szabó xavér (1) Szakajánló (1) Szalai Miklós (1) Szalai Péter (1) Szálinger Balázs (1) szárnyasoltárok (1) Szász János (1) szatyor bár (1) Szederkényi Olga (1) szeiler zsolt (1) Székely István (1) szelídség (1) Szentes (1) szentmartoni (1) szentmártoni jános (1) Szent Pál (1) szépművészeti (1) Szépművészeti Múzeum (2) szeretet (2) szerző (1) szif dij bodor győrffy (1) szimbolizmus (1) színház (1) Szirmai Panni (1) Szlávik Dóra (1) Szmeskó Gábor (1) szocialista irodalom (1) szocreál árverés (1) szókratész (1) Szombath (1) szombathely mediawave (1) Szomjúság (1) szövényi lux (1) születésnapomra (1) Szvoren Edina (1) tablá (1) táblakép (1) Takács Szilvia (1) Takáts Fábián (1) Takáts Márton (1) táncház (1) tandori (1) Tanos Márton (3) Tarantella (1) tarczy istvan tanulmányok (1) tarr béla (1) társadalomtudományok (2) tedx youth (1) téli mesék (1) teológia (1) térey (2) térey jános (2) terrence malick (1) thatcher (1) Theaterrepublik Ungarn (1) the artist (1) The Wolf of Wall Street (1) tibor (2) tilla (1) tinker tailor soldier spy (1) titanicfilmfest2013 hajdu szabolcs (1) titanicfilmfest csendesek tóth orsi (1) tolvai renáta (1) tomas alfredson (1) top50 (1) top 10 (1) török (1) törökország (1) történelemtudomány (1) tóth beáta (1) Tóth Krisztina (2) trafó Jérome Bel (1) tragédiája (1) Turandot (1) uránia (1) uránia keresztény film és könyvvásár (1) Uránia Nemzeti Filmszínház (1) utódok (1) váczy péter gyűjtemény (1) váli (1) váli dezső (1) vállalkozás kultúra polgárosodás (1) vallás (2) Valló Péter (1) vámbéry nyomában páczai tamás (1) Vanishing Waves (1) Varga Barbara (1) Varga Ferenc József (1) Várhegyi András (1) Várkonyi Borbála (2) vasadi péter (1) vaslady (1) veiszer alinda (1) Vén Zoltán (1) Vereckei András (1) Veres Katalin (1) vers (1) Veszely Ferenc (1) vidovszky györgy (1) vigilia pályázat (1) világháború (1) világjelenség (1) visky andrás (1) vita (1) Vizuális anyagok (1) Vörös István (1) wagner (1) Wayne Eagling (1) Wesselényi-Garay Andor (1) west balkán (1) winter märchen (1) wittgenstein (1) wong kar wai 2046 film (1) woody allen (1) xv. (1) závada péter (1) zenekar (1) Zetye Péter (1) zsolt (1) Zsurzsán Anita (1) egyetem (1) Címkefelhő

2012.03.01. 14:39 SZATOM

Oscar nosztalgia

Címkék: nosztalgia woody allen spielberg utódok scorsese kerülőutak alexander payne schmidt története terrence malick pénzcsináló hadak útján éjfélkor párizsban the artist az élet fája a leleményes hugo oscar 2012 georges méliès hazanavicius

Érdekes tendencia volt megfigyelhető az idei Oscaron. Ha végigvesszük a legjobb film díjára jelölt tízes listát, a múlt felé tekintés, a nosztalgia elsöprő hulláma rajzolódik ki.

 

 

 

 

 

A legmesszebb Spielberg Hadak útján-ja és a The Artist - A némafilmes mentek, ezek ugyanis formai és tematikailag egyaránt megidéznek egy-egy mára eltűnt filmtípust. Spielberg gyakorlatilag forgatott egy technicolor hollywoodi eposzt, sutba dobva minden iróniát, teljes mellszélességgel vállalva annak naivitását. A nosztalgia-trend erősségét mutatja, hogy egy ilyen látványosan működésképtelen próbálkozás, mint a Hadak útja egyáltalán bekerülhetett a top 10-be – persze a rendező tekintélyéről se feledkezzünk meg.

Hazanavicius személyes projektjével a régi Hollywood némafilmjei előtt tiszteleg. A The Artist-ról azért gondolhatjuk csak, hogy messzebb ment el, mint Spielberg, mert az utánozni kívánt típus formailag távolabb esik a mai filmektől, mint a hollywood-i filmeposz. Azonban a The Artist-ban előforduló posztmodern formai játékok, ironikus zárójelek üdítő foltként hatnak a szolgaian másoló Spielberghez képest. Így egy picikét a The Artist többé válik egy néhol vicces, amúgy közepesen megható némafilmnél. A legjobb film Oscarjához ennyi is elég volt.

A némafilm legfőbb ellenfele a díjátadón a végül technikai kategóriákban diadalmaskodó A leleményes Hugo-volt. A film formailag itt már nem idéz meg zsánert, a 3D kínálta lehetőségekben lubickol bravúros kamerakezeléssel, amihez egy párizsi pályaudvar szolgál izgalmas, labirintusszerű helyszínnel. Scorsese a film egyik nagy úttörője, Georges Méliès előtt hajt fejet. Álmodozzunk! – szólítja meg a közönséget a Méliès, és a vászonra mutat. Tehát, akár az előző esetekben, itt is egy filmet láthatunk a filmvarázslatról. Nagy kár, hogy a Hugo csak beszél róla, de ő maga nem villant a varázslatból semmit.

Woody Allen Éjfélkor Párizsban-ja szintén nosztalgiafilm. Úgy tűnik, Párizs a nosztalgia fővárosa. Allen a kései alkotásaiban megszokotthoz képest nem bánik velünk olyan kegyetlenül gyarlóságaink miatt. Kevesebb cinizmussal, több kedvességgel, bájjal mesél. És ha már egyszer mesét mond, akkor nem marad adósunk egy kis reménnyel sem a befejezésnél. Bár a film a régi Párizsról készült archív felvételekkel nyit, a sztori a nosztalgia természetét pár lépés távolságból vizsgálja. Néhol ugyan enged a régi korok andalító hangulatának, de a folyton kételkedő, önreflektáló ember teljesen soha oda nem adásával közelít hozzá. Valahogy senkinek nem volt szíve rosszat mondani erről az aranyos, de a rendező életművében semmiképp nem kiemelkedő darabról. A nosztalgiahullámra pedig annyira ráérzett a rendező, hogy végül senkit nem lepett meg, hogy ő zsebelhette be az eredeti forgatókönyvért járó Oscar-t.

Az idei felhozatalból sokak kedvence volt Az élet fája. Sean Penn karaktere modern épületekbe zárva idézi fel az idilli külvárosi környezetben töltött gyerekkorát. Ennél persze sokkal többről van szó, nehezen befogadható, de felemelő filmmel állunk szemben, ez az eddigi legnagyobb ambícióval készített Malick mű. A múltba tekintés itt az életről való meditatív tűnődés része, mely a szárnyaló kamera közvetítésével végül a megnyugvás, egyfajta kozmikus jelentőségű kibékülés részévé válik. Nem csoda, hogy Az élet fája Cannes-ban találta meg a helyét tavaly, az idei mosolygós, tarka Oscar jelöltek között ő volt a sápadt, hórihorgas, sötét figura.

Még az Utódokban is az adja a konfliktus forrását, hogy a főszereplő kómában fekvő feleségéről olyan dolgok derülnek ki, melyek átértékelésre késztetik közös múltjukat. Ráadásul Clooney karaktere végig azon lamentál, hogy eladja-e az ősi családi birtokot, közös múltjuk mementóját valamelyik szállodaláncnak. A döntés mikéntjét a nosztalgikus felütés előre borítékolja. A Kerülőutak, és a Schmidt története után Alexander Payne rendező kisebb formaromláson esett át. Azonban a film úgy mutatja be Hawaii-t, ahogy még nem láthattuk, és az az ambivalens érzés egészen biztosan megéri a mozijegy árát, ami akkor lepi meg a nézőt, amikor nem tudja elfojtani a kacagását az olyan jeleneteken, amelyek normális esetben borzasztó komorak lennének – de nem Payne értő tolmácsolásában!

Talán egyedül a Pénzcsináló - személyes kedvencem – képez kivételt az általam látott nyolcasból (A segítség és a Rém hangosan és irtó közel kimaradt, de az első a 60-as évek Amerikájának polgárjogi küzdelmeiről szól, a második pedig szeptember 11. traumáját dolgozza fel, a tendencia folytatódik). A Pénzcsináló-nál egy a sportszakmát megrázó forradalomról van szó. Statisztikai modelleket vezetnek be a játékosok értékeléséhez és a csapatok összeállításához. Tehát a film éppen hogy egy a jelent bemutató aprócska, de szemléletes folyamatot vett célkeresztjébe. Mi ez, ha nem az anti-nosztalgia? Bár jobban meggondolva a korszakváltás témája, még ha mentes is a nosztalgikus hangnemtől, mégiscsak a múlttal szemben határozza meg önmagát, a hozzá képesti fejlődésről van szó.

Oscar azonban a nyíltan nosztalgikus, édesen nosztalgikus darabokat díjazta az idén. Csak az a szomorú, hogy bár szerethető filmekről van szó, a mezőny feltűnően erőtlen, hiányzik a bizsergető élmény, valami zsigeri, valami eleven. Az amerikai filmesek leporolták régi kincseiket, de ezzel a gesztussal úgy tűnik, csak saját szürkeségüket tették szembetűnőbbé.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kultura-es-kritika.blog.hu/api/trackback/id/tr154273182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzLBalázs 2012.03.01. 18:33:41

Egyet értek sok megjegyzéssel, ám azt gondolom, Woody Allen filmje sok év után a legjobbja, és teljesen megérdemelten nyert érte Oscar-díjat. Mosolygós, kedves, és intelligens alkotás. Aztán: a Hugo nem úgy varázsol, ahogy azt egy érett mozinéző elvárja. A Hugó gyerekfilm, egyszerre mozis óda, vagyis vagy gyerekek leszünk - és akkor ad is valami csodát - , vagy Scorsese filmet várunk, és akkor csupán szép képeket kapunk, és rajzfilmszerű történetet. Ez mutatja is, hogy nem mesterű született, de mégis, végre egy film, mely úgy szól a fiatalokhoz, hogy nem nézi őket érzéketlennek. Különben örülök, hogy végre nem ajnározásról szól az összefoglaló...

SZATOM 2012.03.01. 23:06:43

Igen, az Éjfélkor Párizsban mosolygós, kedves, ötletes, és Allen-től ilyen szívmelengető történetet tényleg nem kaphattál jó ideje, öregségére valahogy cinikusabb lett. Nekem túl egyszerű volt ez az időutazós megoldás, túl vékony a sztori, kevés szellemi petárda pukkant. A közelmúlt filmjei közül például a Whatever works-ben vagy éppen a You will meet a tall dark stranger-ben is több néznivalót találtam. Ezzel kisebbségben vagyok, tudom. A Scorsese film engem egy pillanatra sem varázsolt el, nem ártott volna, ha gyerekké tud tenni. Igazából a jól összerakott miliőt, és a technikai tökélyt tudtam értékelni. De ha a The Artist-al hasonlítjuk össze, a Hugo a valóban kiegyensúlyozottabb alkotás, és mellette szól, hogy a végén a legjobb, míg a The Artist az elején :P

SZATOM 2012.03.03. 00:47:55

Most látom, hogy a My week with Marilyn-t nem is említettem. Fura egy szezon.
süti beállítások módosítása