HTML

Kultúra és Kritika

A Kultúra és Kritika (KuK, kuk.hu) blogja. A KuK a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Esztétika Tanszék mellett szerkesztett független kritikai fórum. Látogasson el hozzánk: http://www.kuk.hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

2010 szavai (1) 2012 február 22 (1) advent (1) Ady/Petőfi (1) ágnes (1) Ágoston (1) Agota Kristof (1) Aj Vej-vej (1) Alain Badiou (1) albert katalin (1) alexander payne (1) Alföldi Róbert (1) alice (1) All is lost (1) álombunker (1) amatőrfilmszemle (1) Ámos Imre holokauszt (1) andrás (1) andy warhol (1) angel (1) anita (1) Anscombe (1) antik pop (1) Aradi Tibor (1) Arcus Temporum (1) arcus temporum varga mátyás (1) Árgyélus királyfi (1) artist a (1) Artpool (1) artportal (1) art market 2011 (1) asia (1) Átmenet és átmenet (1) attila (1) Aurelius (1) az (1) az arany ára (1) az élet fája (1) az ember tragédiája (1) A Biblia mint kommunikációs tankönyv (1) A Hang (1) a leleményes hugo (1) A messzi dél vadjai (1) A meztelen férfi (1) A modell Iustitia (1) A nagy füzet (1) a nyugalom (1) a torinói ló (1) baán lászló (1) babes bolyai (1) bach kereső (1) Bakos Gergely (2) balázs béla (1) balázs imre józsef. (1) balázs mihály (1) balett (1) balikó tamás (1) balogh kalman (1) bán zoltán andrás (1) Barcelona (1) barcza (1) baricco (1) bárka színház (1) Barokk (1) barokk faszobrok (1) bartis attila (1) bartók (1) basic law (1) bate (1) baudrillard (1) bazsányi (1) Bazsányi Sándor (2) Beasts of the Southern Wild (1) becstelen brigantyk (1) bejo (1) bemutatkozás (1) bencsik barnabás (1) Beney Zsuzsa (1) bereményi géza (1) bergson (2) bertolucci én és te film (1) beszéd (1) Bihari Képeskönyv (1) Biró Krisztián (1) blog (3) blogirodalom (1) bödecs lászló (1) Bod Péter (1) Bókay Antal (1) bölcsészettudomány (7) bölcsészképzés (5) boldizsár ildikó (1) boldog karácsonyt (1) Borbás Gabriella Dóra (1) boris groys (1) botero (1) Bourdos (1) bradbury (1) Branczeiz Anna (1) brit történelem (1) budán lakni világnézet (1) Burkus Boglárka (3) buzánszky (1) cajon (1) Canaletto (1) Caravaggio (1) Carl Andre (1) Cézanne (1) Chandor (1) Charles Taylor (1) Christopher Nolan (1) Cinefest (1) collegium novum (1) Così fan tutte (1) császár réka (1) cseh tamás OSZK (1) Cserna Szabó András (1) Csete Soma (1) csík (1) csik zenekar (1) Csillagok között (1) csörgő attila (1) czakó istván (1) Dadid Dawson (1) dali (1) Darida Benedek (1) Dávid Károly (1) debrecen (1) demeter attila (1) dér (1) derrida (2) dér andrás (1) dér asia (1) dévény anna (1) dezső (1) DiCaprio (1) dienes valéria (1) Dobos Emese (1) documenta (1) Dragomán György (1) dujardin (1) Dumaszínház (1) duna-part (1) east balkán (1) egyed emese (1) egyetem (1) éjfélkor párizsban (1) Ekler Dezső (1) elek (2) elek tibor (1) Elena Garro (1) Élesztő (1) élet és irodalom (1) elte (2) Eltűnő hullámok (1) ember (1) emberi méltóság (1) emőd péter (1) eörsi istván (1) építészet (1) erdély (2) érdi tamás (1) Eric Osborn (1) Erkel Színház (2) ernest meissonier (1) Ernst Múzeum (1) ernst tükör által homályosan (1) értékválság (1) esterházy (1) esterházy péter (1) Esztergom (2) Esztétika Tanszék (4) esztétika tanszék (1) európai költségvetés (1) evellei kata (1) Ezüstmetszés (1) Facebook (1) faludi (1) Faludi Akadémia (3) Faludi Filmszemle (3) falvai mátyás (1) faszobrász (1) fehér m könyvbemutató (1) fejes endre (1) fekete fehér film (1) Fékezhetetlen (1) felsőoktatás (1) ferenczy (1) Ferenc Hörcher (1) festészet (1) film (1) filmelmélet (1) Filmszemle (1) filmszínház (1) filozófia (25) filozófus szakma (11) finálé (1) FISZ (1) Forgách Kinga (1) forrás galéria (1) fotó (1) fotohonap2012 mai mano haz pixelszag (1) Fotópályázat (1) Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (1) Francesco Corti (1) Frank Sinatra (1) Freud (1) Frozen (1) gábor (1) ganczaugh miklós (1) gary oldman (1) gasztro (1) Gelencsér Gábor (1) georges méliès (1) gergely (2) gerőcs (1) gombor lili (1) googleartproject.com (1) gótikus faszobrok (1) grafika (1) grecso (1) Gubán Viktor (1) gulyás dénes (1) gulyás gábor (2) Gunda-Szabó Dóra (2) győr (1) györgy (1) Gyula (1) háborús riportképek (1) hadak útján (1) hadot (4) Halálos természet (1) halottak (1) háló közösségi központ (1) Hamlet (1) hamvazószerda (1) hankovszky tamás (1) hatos pál (1) havas (1) hazanavicius (2) heckenast gusztáv (1) Hedda Gabler (1) Hegedűs-Bite Beáta (3) hegyi (1) hegyi márton (1) Heidegger (3) helmut newton szépművészeti (1) hendrick avercamp (1) henrik ibsen (1) Hernádi Mária (1) Hévíz folyóirat (1) hír (1) historical constitution (1) hittudományi (1) Hit és ész (1) Holland Baroque Society (1) hollos adam intro várfok (1) Homolya Gábor (1) honlap (2) Hörcher Ferenc (1) hörcher ferenc (1) Horkay Hörcher Ferenc (2) Horváth Kornélia (1) humor (1) hungarian constitution (1) hunyadi attila (1) hunyadkürti istván (1) I. Nemzetközi FISZ Tábor (1) Ikker Eszter (2) illyés (1) impresszionizmus (1) installáció (1) Interstellar (1) intézménykritika (2) iron lady (1) írószövetség (2) istenhit (2) istván (3) Itália (1) jagelló egyetem (1) Jákfalvi Magdolna (1) jaksics anna (1) jani anna a másik igazsága (1) jankovich (1) jankovics marcell (1) jános (3) jasz attila csendes toll élete (1) jelenits (4) jelenits atya (1) jelenits istván (2) jelenits születésnap (1) Jirí Kylián (1) john hurt (1) Joó Julianna (1) joseph beuys (1) joshua reynolds (1) jövő (1) Józsa Kitty (1) judit (1) juhász anikó (1) kaj ádám (1) kaláka (1) Kálmán Eszter (2) kaposvár (1) karácsonyi (1) Karácsony Rita (1) kardos g. györgy (1) karla (1) Karlik Anett (2) karlik anett (1) karlik beáta (1) károly (1) katolikus (1) katolikus művészet (1) kemény (2) kemény istván (4) Kendeffy Gábor (1) Képes Erika (1) Kepes Intézet (1) képzőművészet (3) Keresztény Múzeum (1) keresztút (2) kerülőutak (1) késő nyári mozi (1) kiállítás (6) Kicsiny Balázs Schubert (1) Kína (1) Kintli Bori (1) kinyik (1) Kirkegaard (1) Kisbér (1) kiss róbert richárd (1) klausz (1) kocsis imre (1) kocziszky éva (1) kodály (1) kökény attila (1) Kolozsvár (1) kolozsvár (2) kolozsvári (1) koltai lajos (1) költészet (4) kommunikáció (1) kommunista utóirat (1) koncert (1) Konferencia (1) konferencia (1) kontra műhely (1) könyvhét 2012 (1) konzervatív (1) konzervatív kormányzat (1) Konzervnyitó Akciócsoport (1) Korga György (1) kortárs irodalom (1) kortárs művészet (9) korunk (1) kosztolányi márai itália PIM tip top bár (1) Kovács Alex (2) közmondások (1) krakkó (1) kraków (1) Krasztev Péter (1) Kreatív írás (1) krúdy gyula (1) krusovszky (1) kubinyi anna (1) kuk (2) kukorelly (2) kuk könyv (2) kulin kukorelly wehner hatalom (1) különbéke (1) kultok konferencia debrecen 2012 (1) Kultúra&Kritika (1) kultura.hu (1) kulturális bizottság (1) kulturális diplomácia (1) kulturális honlap2 (1) kulturális honlapok (1) kultúrpolitika (1) kunsthistorisches museum (1) kurátor (1) l. simon (1) Lady Gaga-jelenség (1) Lámpást adott e az úr kezünkbe (1) Landy (1) lars von trier (1) lászló (2) lászló dániel (1) latinovits (1) Lawless (1) lélekgyógyászat (1) levelek pilinszkynek (1) le carré (1) Lindsey Stirling (1) Linklater (1) Litera díj (1) lönhart tamás (1) lovasi (1) Ludwig Múzeum (2) Lukács András (1) Luna Classics (1) l simon (1) MacIntyre (1) madách (1) Máglya (1) magyar (1) magyar alkotmány (1) Magyar Állami Operaház (1) magyar film (1) magyar filozófiai társaság (1) Magyar Nemzeti Balett (1) magyar nemzeti galéria (2) Mai Manó Galéria (1) majorosi (1) makó (1) mankell jassó judit pályázat (1) mapplethorpe ludwig muzeum (1) márai (1) marcell (1) Marcus (1) marianna (1) Marion (1) Marno János (2) Maros András (1) martha nussbaum (1) Martin Sperr (1) Matias de Ezcurra (1) maurer dóra (1) Mayer-ház (1) megasztár5 (1) melankólia (1) mélyi józsef (1) Ménesi Heléna (1) Menyhárt Tamás (1) meryl (1) meseterápia (1) mészöly (1) mészöly miklós (1) Mexikóváros (1) Mezei Balázs (2) meztelen kampány (1) Michael Landy (1) Mielőtt éjfélt üt az óra (1) Mihályi Anikó (1) mihály emőke (1) miklós (1) minimalizmus (1) miskolci nemzeti színház (1) Miskolci Nemzeti Színház (1) MODEM (1) modernitás (1) Modor Bálint (3) modor bálint (1) moldova (2) molnár tamás (1) monarchy (1) monet (1) monty python (1) Mozart (1) mtv irreality show (1) műcsarnok (3) műértő (1) munkáspárt (1) müpa (2) műterem reggel (1) művészetek (1) Művészeti kritika (1) művészeti világ (1) muzsikás (1) nádas (3) Nádas Péter (1) nagy (2) nagybánya (1) nagy gáspár (1) napja (1) National Gallery (2) némafilm (1) némafilmes (1) nemzeti (1) nemzeti alföldi (1) népi urbánus (1) népmese (1) néptánc (1) népzene (1) net-nemzedék (1) New York (1) Nieto (1) nol kvíz (1) nosztalgia (1) Nyerges Gábor Ádám (1) Nyírő Miklós (1) nyitott mutermek délutánja (1) Óbudai Társaskör Galéria (1) oktatás (1) oláh mátyás lászló (1) orbán jános dénes (1) Orosz Anna (1) orosz istván (1) orosz istvan typotex (1) orr máté (1) Ország Lili (1) oscar 2012 (1) osztovits ágnes (1) osztrák kulturális fórum (1) Osztroluczky Sarolta (1) ottlik pim (1) Overview (1) oxford (2) palotája (1) Pályázat (1) pannonhalma (1) Pannonhalma (1) pannónia (1) Papp Máté (1) pázmány (3) pénzcsináló (1) Peresztegi Miklós (1) péter (3) petri (3) pieter bruegel (1) pilinszky (1) Pilló Ákos (1) PIM (1) pim (1) Pleskovics Viola (2) Pogrányi Lovas Miklós (1) Polaroidok (1) politikai (2) politikai költészet (2) pop art (1) posztkommunizmus (1) posztmodern (1) PPKE BTK (2) presser (1) prima primissima 2010 (1) privátmészöly (1) Próféta Galéria (1) prózarázás (1) Puccini (1) púder bárszínház (1) queen (1) Rácz-Nagy Zsófia (2) radnóti sándor (1) radnóti színház (1) rátóti zoltán (1) Ravi Shankar (1) Redford (1) Református templom (1) rektori konferencia (1) relativizmus (1) rembrandt (1) remény (1) Renoir (1) restaurátor (2) Részegen (1) Ricoeur (1) rippl rónai (1) robert capa (1) Róma (1) Rózsavölgyi Szalon (1) rubik ernő (1) sabanci (1) Saint Prex (1) sajtótájékoztató (1) sándor (1) Sándor Iván (1) Sapientia (1) sarkadi imre (1) schmal dániel (1) schmidt története (1) Scorsese (1) scorsese (1) sebő ferenc (1) shakespeare (1) Shakespeare Fesztivál (1) Shatter me (1) siker (1) Simon Márton (1) Sipos Anna (1) Sipos Tamás (1) Slavoj Žižek (1) Smarthistory (1) Smashed (1) Somogyi Gréta (1) Sontag (1) spielberg (1) Spiró György (2) stephaneum (1) streep (1) suszter szabó baka kém (1) Sváb Zsófia (2) szabó (1) Szabó Dorka (1) Szabó Katalin (1) szabó lőrinc (1) Szabó T. Anna (1) szabó tibor benjámin (1) szabó xavér (1) Szakajánló (1) Szalai Miklós (1) Szalai Péter (1) Szálinger Balázs (1) szárnyasoltárok (1) Szász János (1) szatyor bár (1) Szederkényi Olga (1) szeiler zsolt (1) Székely István (1) szelídség (1) Szentes (1) szentmartoni (1) szentmártoni jános (1) Szent Pál (1) szépművészeti (1) Szépművészeti Múzeum (2) szeretet (2) szerző (1) szif dij bodor győrffy (1) szimbolizmus (1) színház (1) Szirmai Panni (1) Szlávik Dóra (1) Szmeskó Gábor (1) szocialista irodalom (1) szocreál árverés (1) szókratész (1) Szombath (1) szombathely mediawave (1) Szomjúság (1) szövényi lux (1) születésnapomra (1) Szvoren Edina (1) tablá (1) táblakép (1) Takács Szilvia (1) Takáts Fábián (1) Takáts Márton (1) táncház (1) tandori (1) Tanos Márton (3) Tarantella (1) tarczy istvan tanulmányok (1) tarr béla (1) társadalomtudományok (2) tedx youth (1) téli mesék (1) teológia (1) térey (2) térey jános (2) terrence malick (1) thatcher (1) Theaterrepublik Ungarn (1) the artist (1) The Wolf of Wall Street (1) tibor (2) tilla (1) tinker tailor soldier spy (1) titanicfilmfest2013 hajdu szabolcs (1) titanicfilmfest csendesek tóth orsi (1) tolvai renáta (1) tomas alfredson (1) top50 (1) top 10 (1) török (1) törökország (1) történelemtudomány (1) tóth beáta (1) Tóth Krisztina (2) trafó Jérome Bel (1) tragédiája (1) Turandot (1) uránia (1) uránia keresztény film és könyvvásár (1) Uránia Nemzeti Filmszínház (1) utódok (1) váczy péter gyűjtemény (1) váli (1) váli dezső (1) vállalkozás kultúra polgárosodás (1) vallás (2) Valló Péter (1) vámbéry nyomában páczai tamás (1) Vanishing Waves (1) Varga Barbara (1) Varga Ferenc József (1) Várhegyi András (1) Várkonyi Borbála (2) vasadi péter (1) vaslady (1) veiszer alinda (1) Vén Zoltán (1) Vereckei András (1) Veres Katalin (1) vers (1) Veszely Ferenc (1) vidovszky györgy (1) vigilia pályázat (1) világháború (1) világjelenség (1) visky andrás (1) vita (1) Vizuális anyagok (1) Vörös István (1) wagner (1) Wayne Eagling (1) Wesselényi-Garay Andor (1) west balkán (1) winter märchen (1) wittgenstein (1) wong kar wai 2046 film (1) woody allen (1) xv. (1) závada péter (1) zenekar (1) Zetye Péter (1) zsolt (1) Zsurzsán Anita (1) egyetem (1) Címkefelhő

2013.02.08. 20:01 bekat

Krokodil az asztalnál

Címkék: orr máté

Nevelő Judit

Orr Máté képeihez

Amikor Orr Máté képeivel találkozik a gyanútlan látogató, először várhatóan meghökken, majd mosolyra húzódik a szája a felismeréstől: milyen mulatságos lehet az a fiú, aki ennyire mesterien és bátran használja rendkívüli ”antiasszociatív” képességeit. Ez a mosoly azonban hamar leolvadhat az arcáról, amikor eszébe jut, valójában nem is érti a képet.

 post_114903_20130119235552.jpg


Szeptemberi teadélután

Vajon miért fest Orr Máté elegánsan, kristálypoharakból teázgató, szarvasfejű öltönyös urakat? Miért ül egy termetes, közönséges házinyúl a kockás anyaggal kárpitozott biedermeier kanapén? Elméjében keresi az egymás mellett heverő összefüggéstelen elemek értelembeli összekapcsolásának kulcsát, hogy ”olvasni” tudja a szemlélt kortárs festményt. Néhány értelmezési kísérlet, saját élettapasztalata által előhívott asszociáció után mégis zavarba jön, mert nem tudja eldönteni, hogy az ő műveltsége elégtelen a képek megfejtéséhez vagy alkotójuk csupán csúnya tréfát űz vele.

Ekkor érte el a művész valódi célját. A látogató megállt a festmény előtt és elgondolkodott. Komótosan végignézte az ábrázolt figurákat és tárgyakat, érzékelte abszurditásukat, és mindezt összekapcsolta saját történetével, hogy a kép szubjektív, egyedi értelmét megteremtse.

Kép_2_Nevelő.PNG

    Páholy

Orr Máté 1985-ben született Veszprémben, művészcsaládban. A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola tervező grafika szakán végzett 2005-ben, majd a Magyar Képzőművészeti Egyetemen folytatta tanulmányait, először képgrafikus, majd festőszakon Nagy Gábor tanítványaként. Orr Máté művei először 2010-ben voltak láthatók az Ari Kupsus Galériában a Képzőművészeti Egyetem negyedévesei számára kiírt ösztöndíjpályázat kiállításán, ahol egyik művével elnyerte az Ari Kupsus Szalonkoncert Társaság díját. Fiatal kora ellenére számos sikert tudhat magáénak. Több alkalommal állított ki önállóan az Ari Kupsus Galériában, de műveivel szerepelt már Finnországban és Kínában is.

Festészetében több forrásból táplálkozik: a középkor képi ábrázolásaitól kezdve napjaink tömegkultúrájának produktumaiig talál inspiráló elemeket, melyek együttes használatával hozza létre groteszk kompozícióit és ejti zavarba közönségét. Felhasználja a késő-gótikus mesterek realisztikus festésmódra tett kísérleteinek eredményét, ahol a harmonikus kompozícióra való törekvés érdekében a térsíkok még egymásba csúsznak, a figurák pedig torzulnak. A középkori gondolkodás tanulmányozása nem merül ki Orr Máténál ennyiben: szürrealizmushoz való vonzódása okán gyakran olvas középkori forrásszövegeket, világmagyarázatokat, melyekből kiderül, mennyire máshogy gondolkodott néhány évszázaddal ezelőtt az ember. Saját bevallása szerint e leírások legalább annyira szürreálisak, mint a XX. század, emberi tudatalattival kísérletező nagymestereinek képei.

 Kép_3_Nevelő.PNG

       Függés

A manierizmus egyik legmeghatározóbb alakját, Hieronymus Bosch-t témái, álomszerű víziói miatt kedveli, a szürrealisztikus kompozíciókért és technikai megoldásaiért pedig Salvador Dalít tekinti egyik példaképének, aki részletező ecsetkezelésével élethűvé tudta tenni a valóságban nem tapasztalható motívumok együttesét. Mindemellett inspirálják a rajzfilmek vagy a gyermekjátékok figurái is, melyen nem lepődhetünk meg szarvasfejű embereit szemlélve, ahogy emberi tulajdonságokkal felvértezve kerülnek groteszk szituációba az agancsaikkal nehezen boldoguló társadalmi lények.

 Kép_4_Nevelő.PNG

     Forradalom I.

Alapvetően három minőségből építi fel képeit. A teljesen egységes, egyszínű alap mellett térkitöltő eszközként alkalmazza a síkszerű geometrikus motívumhálót, melynek szabályosságából nem enged ott sem, ahol azt a valóságábrázolás megkövetelné. Vonalai nem követik a perspektívát a padlón, a terítő gyűrődéseinek pedig nem hódol be annak négyzetrácsos mintájának vonalhálója. Emellett síkidomszerűen old meg néhány tárgyi elemet vagy egy-egy figurának valamely testrészét is. A két faktúra mellett a harmadik technika a fotórealisztikus festésmód, amellyel egyazon képen belül találkozhatunk. Előszeretettel dolgozza ki végletes részletességgel zöldségeit, állatfejeit, emberfiguráit és nylonzacskóit, melyek nem mindennapi korrelációt teremtenek egymással és a monokróm síkokkal. A plasztikusságot teljesen nélkülöző képelemek között jelennek meg ezek, a valóságra megtévesztésig hasonlító, tányérra helyezett nyúlfejek, csillogó üvegpoharak, borospalackok, de feltűnhetnek zavarba ejtően valósághű zöldségek és gyümölcsök is egy-egy velociraptorfej-alakú síkidom mellett.

 Kép_5_Nevelő.PNG

     Az első csók

A három, oly nagymértékben különböző stílus alkalmazása miatt nehéz vállalkozás Orr Máté festészetét egy stílusirányzathoz kötni. A feladatot nehezíti, hogy az izmusokba való besoroláshoz elengedhetetlen ismerni a művészi szándékoltságot, mely sokszor meghatározó a probléma eldöntésében. A megfelelő kérdés nem úgy hangzik, hogy „mit akart a művész mondani?” hanem, hogy „akart-e a művész valamit mondani a közönségének?”. Mint minden műalkotásnak, bizonyára Orr Máté munkáinak is üzenete van, hiszen a képelemek tudatos szelekció során állnak össze festménnyé. Minden elem könnyen felismerhető, azonban azáltal, hogy egymás mellé kerültek, új jelentéstartalommal ruházódtak fel.

 Kép_6_Nevelő.JPG

    Éjjeli őrjárat

Orr Máténak nincs társadalomkritikus vagy népnevelő szándéka. Nem célja saját szenvedő vagy nem szenvedő egzisztenciájának vászonra komponálása sem, mégis személyes elemekből építkezik. A világról alkotott megfigyeléseit, gondolatait, nosztalgiáit kódolja festményeibe, amelyen a tárgyak összefüggése a néző számára nehezen olvasható. Egyrészt azért, mert feltűnhetnek a művész olyan nosztalgikus emlékei is, amelyről a néző nem tudhat, másrészt egyáltalán nem magától értetődő, hogy az egyes motívumok többszöri alkalmazásuk során megőrzik jelentésüket. A nyúlfejű ember tehát nem ugyanazért nyúlfejű az egyik festményen, mint a másikon. Az egyik kompozícióban inkább a gyávaság megjelenítője, míg a másikon frissességéért és gyorsaságáért választotta a művész. Minden képe jelent valamit, azonban alkotásai külön-külön vizsgálandók, nem általánosíthatóak a szimbólumok. Minden képe egy szelete saját magának, gondolatainak, lényének. A kódolással azonban a kompozíció megszületésének valódi körülménye és értelme rejtve marad. A szemlélő pedig látja az alkotást, és amint elkezdi nézni, tehát értelmezni, máris saját életének történeteihez kapcsolja a képelemeket. Ha megkérjük a művészt, hogy tárja fel előttünk egy adott alkotása ”valódi” értelmét, nagyon szívesen elmeséli. Közvetlenül azután, hogy nagy érdeklődéssel végighallgatta válaszunkat az ő kérdésére: „Te mit gondolsz? Mit jelent ez a kép?”

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kultura-es-kritika.blog.hu/api/trackback/id/tr135070021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar bucó 2013.02.10. 14:10:30

"egy termetes, közönséges házinyúl"

Nem házi, hanem mezei nyúl van a képeken.

Ellentengernagy 2013.02.23. 11:06:52

Hány angolszász művészt soroljak fel, aki évekkel-évtizedekkel megelőzte művészünket ( Chapman, Wegman stb. )

Kissé fárasztó, hogy még mindig utánlövünk! S újnak tartjuk, ami már elavult vagy kiment a divatból.
süti beállítások módosítása